۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پنهان‌کاری‌های سیاسی نتانیاهو

وای نت: نتانیاهو تلاش می‌کند تا از رونویسی سخنانش در دوران جنگ جلوگیری کند.

دو رسانه عبری ادعا کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی، در تلاش است تا مکالمات خود در مورد مدیریت جنگ در غزه را غیرقابل ردیابی بگذارد.

طبق گزارش خبرگزاری وای‌‌‌‌‌‌‌‌نت، شخصیت‌های ارشد نهاد امنیتی، از فاش شدن تناقضات بین متن صورت‌ جلسات و آنچه‌ که در حقیقت در جلسات مربوط به مذاکرات با نتانیاهو شنیده شده است، هراس دارند.

طبق گزارش‌ها، مقامات دفتر نخست‌ وزیر به سرلشکر آوی گیل، وزیر نظامی سابق دولت نتانیاهو مراجعه کردند تا به او هشدار دهند که نزدیکان نخست‌ وزیر تلاش می‌کنند تا سوابق جلسات را دستکاری کنند.

بیشتر بحث‌های کابینه در آغاز جنگ در مقر ارتش در تل‌آویو برگزار و به صورت صوتی ضبط می‌شود. با این حال، منابع بلند پایه سیاسی به وای نت گفتند مطمئن نیستند که این موضوع در مورد جلساتی که در دفاتر نتانیاهو در تل آویو و اورشلیم برگزار می‌شود، جایی که جلسات اخیر برگزار شده است، رعایت شود.

دفتر نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرد و آن را دروغ محض خواند و در ادامه گفت: هر کس با فرآیندها آشنا باشد می‌داند که چنین چیزی ممکن نیست. دفتر نخست وزیر گفت: تمام بحث‌ها بر اساس قانون ضبط و رونویسی می‌شود و بنابراین محتوای آنها قابل تغییر نیست.

در همین حال، پخش عمومی کان روز جمعه گزارش داد که نتانیاهو تماس‌های تلفنی و بحث‌های حساسی را در مورد جنگ در برنامه واتس‌آپ که اجازه ضبط مکالمات را نمی‌دهد، انجام داده است.

لازم به ذکر است که چند هفته پس‌ از عملیات طوفان‌ الاقصی و شروع جنگ، روزنامه هاآرتص گزارش داد که تزاچی براورمن، رئیس دفتر نتانیاهو که پیش‌ از این، سابقه خرد کردن اسناد  را داشت. این بار نیز اسناد طبقه‌بندی‌ شده و مهم را ضبط کردند. این جنگ باعث شد که بهاراف میارا به تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی دستور دهد تا اسناد را بازگرداند.

گزارش روز چهارشنبه می‌گوید نتانیاهو در یکی از جلسات که سوابق آن دستکاری شده است، به تدارک‌هایی حساس برای یک رویداد سیاسی مهم می‌پردازد اما جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

گیل بعداً نامه‌ای به گالی بهاراف میارا دادستان کل ارسال کرد و نگرانی‌های خود را در مورد این موضوع بیان کرد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/reports-pm

→ خواندن مطلب قبلی

کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

وضعیت محمد ضیف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *