۳۰ شهریور ۱۴۰۳

احضار خریدی‌ها به خدمت از یکشنبه

ارتش اسرائیل از روز یکشنبه تهیه پیش نویس استخدام خریدیم را آغاز می‌کند.

واحد سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تایید کرد که ارتش اسرائیل از روز یکشنبه مراحل سربازگیری از مردان خریدی (ارتدوکس افراطی) را آغاز خواهد کرد.

در حالی که این فراخوان برای ملاحظات اولیه خواهد بود و تعداد آن مشخص نیست، این اعلام نقطه عطفی در جامعه اسرائیل است که می‌تواند پیامدهای امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: در روز یکشنبه 21 ژوئیه 2024، دهم تموز، روندی برای احکام فراخوان اولیه و فرآیندهای غربالگری و ارزیابی به منظور آمادگی برای استخدام مشمولان که از ماه جولای آغاز شده است، انجام خواهد شد. بر اساس بیانیه ارتش، داوطلبان و کسانی که تورات مطالعه نمی‌کنند، شامل این فراخوان هستند.

این دستورات به عنوان بخشی از طرح ارتش اسرائیل برای ارتقای ادغام خریدی در ارتش صادر شد.

در پایان این بیانیه آمده است: ارتش اسرائیل طبق تصمیم سطح سیاسی و بر اساس قانون به وظایف خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی ارتش افزود: ارتش اسرائیل به دلیل داشتن ارتش مردمی و با توجه به نیازهای عملیاتی فزاینده در این زمان، با توجه به الزامات سربازی اجباری در کشور اسرائیل، از تمام بخش‌های این جامعه برای استخدام در صفوف خود تلاش می‌کند.

مقامات اسرائیل هفته گذشته در جلسات پشت درهای بسته گفتند که در ابتدا پیش نویس احضاریه‌هایی را برای کسانی که به عنوان کارگر در Bituach Leumi، آژانس امنیت اجتماعی ملی اسرائیل ثبت نام کرده‌اند ارسال خواهند کرد.

رئیس کمیته امور خارجه و دفاع کنست، یولی ادلشتاین مدت کوتاهی پس از بیانیه ارتش اسرائیل اعلام کرد که جلسه کمیته اضطراری را در صبح امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد کرد.

ادلشتاین گفت: در حال حاضر هیچ مکانیسم منظم یا معیارهای روشنی در مورد مشمولان مشخص نشده است. چنین حرکتی می‌تواند در میان خریدیم‌ها آشوب ایجاد کند.

ادلشتاین گفت: وضعیت حقوقی پیش نویس دستورات نامشخص است زیرا هیچ پشتوانه قانونی برای ارتش در انتخاب مشمولان وجود ندارد.

روز سه‌شنبه، یک مقام دولتی، گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات پشت درهای بسته با نمایندگان خریدی بر سر موضوع استخدام در ارتش اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری کان، یوسی فوکس، وزیر دولت در جلسه روز پنجشنبه کابینه امنیت ملی به این توافق اشاره کرد. ادلشتاین در واکنش به این خبر گفت: فقط یک جا در حال تدوین پیش نویس قانون خریدی است و آن وزارت امور خارجه و دفاع است.

پاسخ ادلشتاین منعکس کننده تنش‌ها بین مقامات دفتر نخست‌وزیری است که برای عدم بی‌ثباتی دولت در حال اصرار برای امتیاز دادن به خریدیم هستند تا دولت را ساقط نکنند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/h1oxtrqo0

→ خواندن مطلب قبلی

مانع تراشی‌های نتانیاهو در روند معامله

خواندن مطلب بعدی ←

آمبولانس ضد گلوله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *