۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آمادگی اسرائیل برای عقب نشینی از محور فیلادلفیا

اسرائیل آماده عقب نشینی از گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است.

هیات اسرائیلی به مقامات مصری از توافق خروج نیروهای اسرائیلی از گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا در مرز جنوبی نوار غزه اطلاع داده است.

رسانه‌های مصری گزارش دادند که اسرائیل به قاهره اطلاع داده است که با شرایط مربوط به محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح موافق است. به گزارش این روزنامه، اسرائیل به مصر اطلاع داده است که یک هیئت امنیتی امروز چهارشنبه وارد قاهره می‌شود.

همچنین گزارش شده است که یک هیئت امنیتی مصر روز پنجشنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق و آتش بس موقت راهی دوحه خواهد شد. حماس قبلاً به مصر اطلاع داده بود که منتظر توقف کامل فعالیت‌های نظامی اسرائیل در نوار غزه برای از سرگیری مذاکرات است. ورود روزانه 600 کامیون به مدت 42 روز، آغاز عملیات امدادی، احیای زیرساخت‌ها و ورود سوخت و گاز به نوار غزه از از جمله درخواست‌های تکمیلی حماس است.

روزنامه هاآرتص امروز اعلام کرد که مقامات اسرائیلی (ائتلاف و اپوزیسیون) متقاعد شده‌اند که نتانیاهو در حال حاضر آماده دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه است.

این روزنامه در گزارشی صبح چهارشنبه به نقل از یکی از وزیران حزب لیکود نوشت: نتانیاهو خواهان توافق است و این توافق در اوت آینده اجرایی خواهد شد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1119507

→ خواندن مطلب قبلی

تاخیر در شروع سال تحصیلی مناطق شمالی اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

احتمال آشوب در پی ابلاغ پیش‌نویس به 1000 خریدی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *