۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موافقت نتانیاهو با توافق آتش بس

هاآرتص: نتانیاهو به توافق آتش بس راضی شده و تاریخ اجرای آن را تعیین کرده است.

روزنامه هاآرتص فاش کرد که همه اعضای رده سیاسی در اسرائیل (ائتلاف و مخالفان) متقاعد شده‌اند که نتانیاهو آماده دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه است. این روزنامه در گزارشی، صبح چهارشنبه به نقل از وزیری از حزب لیکود نوشت: «نتانیاهو خواهان توافق است و این توافق در ماه اوت اجرا خواهد شد.»

این وزیر به نقل از وزیر امور خارجه ادامه داد: نتانیاهو خواهان توافقی است که از ماه اوت آغاز می‌شود و افزود: این ماه برای شروع کارزار نظامی در شمال نیز بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

روزنامه هاآرتص امروز همچنین اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا نرم‌تر شده است.

این روزنامه توضیح داد که نتانیاهو در بحبوحه فشارها و اظهارات داخلی اسرائیل و به دلیل دستاوردهای نظامی در نوار غزه، برای تکمیل توافق راضی شده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آشنا به مذاکرات گفت: همه جزئیات توافق بین اسرائیل، میانجی‌ها و حماس، از جمله راه‌حل‌هایی برای مشکلات امنیتی که ممکن است از عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا و بازگشت اسرائیل به وجود بیاید، مشخص شده است؛ و اینکه اعلام نخست وزیر مبنی بر اجرای توافق تنها به زمان بندی مناسب سیاسی بستگی دارد.

شایان ذکر است که نتانیاهو این روزها به واشنگتن سفر کرده و قرار است علاوه بر دیدار با چهره‌های برجسته که مهمترین آنها جو بایدن رئیس جمهور و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان است، در کنگره سخنرانی کند.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-07-24 

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو، تهدید وجودی برای رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

اظهارات جنجالی بن گویر درباره مسجدالاقصی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *