دیدار کامالا هریس با نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو و کامالا هریس جمعه شب در واشنگتن دیداری 40 دقیقه‌ای برگزار کردند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت که روند خوش‌بینانه‌ای در مورد مذاکرات آتش‌بس در غزه وجود دارد.

هریس گفت‌وگوی خود با نتانیاهو را صریح توصیف کرد و پس از این دیدار گفت که زمان پایان جنگ غزه فرا رسیده است و تأیید کرد که هر روز با رئیس جمهور جو بایدن برای بازگرداندن زندانیان به خانه‌هایشان همکاری می‌کند.

وی گفت: به نتانیاهو نگرانی عمیق خود را در مورد کشتار تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه و وضعیت وخیم انسانی در غزه ابراز کرده و همچنین بر تعهد قاطع خود به حمایت از اسرائیل، امنیت آن و حق آن برای دفاع از خود تاکید کرده است. وی جنبش حماس را یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه نیم میلیون نفر در غزه با سطوح فاجعه باری از ناامنی غذایی حاد روبرو هستند، افزود: آنچه در غزه در 9 ماه گذشته اتفاق افتاد، ویرانگر بوده است.

هریس، راه حل دو دولتی را تنها راهی توصیف کرد که آزادی، امنیت و رفاه فلسطینیان را تضمین می‌کند، هرچند وی به دشواری تصور این راه حل اذعان داشت.

دیدار نتانیاهو و هریس اندکی پس از پایان دیدار وی با رئیس جمهور بایدن و خانواده‌های ربوده شدگان دارای تابعیت آمریکایی انجام شد. پس از این دیدار، کاخ سفید اعلام کرد که در گفت‌وگوی خود بایدن بر لزوم کاهش شکاف‌ها و دستیابی به آتش بس در غزه و رفع موانع در مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه تاکید کرد.

در پایان این دیدار، خانواده‌های ربوده‌شدگان بیانیه‌ای صادر کردند و گفتند: از زمان توافق قبلی برای آزادی ربوده‌شدگان در نوامبر، ما بیش از هر زمانی به انجام معامله خوش‌بین هستیم. بایدن و نتانیاهو متعهد شدند که در این لحظه نباید زمان تلف شود و توافق فعلیِ روی میز باید با کمترین تغییرات ممکن اجرا شود.

 

→ خواندن مطلب قبلی

شکست پروژه آتلانتیس

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش افراطی‌ها به اظهارات هریس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *