۳۰ شهریور ۱۴۰۳

درگیری بین پلیس نظامی اسرائیل و سربازان بازداشتگاه سدیه تیمان

پلیس نظامی اسرائیل، 9 نفر را به اتهام شکنجه اسیران فلسطینی بازداشت کردند.

روز دوشنبه، پلیس نظامی اسرائیل به بازداشتگاه سدیه تیمان که زندانیان نوار غزه از آغاز جنگ در آن نگهداری می‌شوند، یورش برد و 9 سرباز اسرائیلی مظنون به شکنجه‌های جنسی شدید علیه یک زندانی فلسطینی را دستگیر کرد. یک سرباز مظنون دیگر وجود دارد که هنوز دستگیر نشده است.

درگیری بین اعضای پلیس نظامی و سربازان مظنون در داخل بازداشتگاه رخ داد، در حالی که فرد بازداشت شده به دلیل شکنجه‌های وحشیانه جنسی و جراحات جدی به بیمارستان سوروکا در بئرشبع منتقل شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال ظن بدرفتاری جدی علیه یک بازداشتی که در بازداشتگاه Sde Teman نگهداری می‌شد، پلیس نظامی تحقیقات خود را به دستور دادستانی نظامی آغاز کرد.

پس از درگیری بین اعضای پلیس نظامی و سربازان مظنون، و غوغایی که توسط اعضای کنست از جناح راست افراطی به راه افتاد، ارتش اسرائیل اعلام کرد که رویداد در Sde Teman به پایان رسیده و پلیس نظامی محل را ترک کرده است و سربازان برای برای تحقیقات بازداشت شد.

اعتراض 1
اعتراض در مقابل بازداشتگاه سدیه یمان

پس از بازداشت سربازان ذخیره مظنون به سوء استفاده جنسی از زندانی فلسطینی افرادی در حمایت از سربازان شکنجه‌گر در مقابل بازداشتگاه سدیه تیمان تظاهرات کردند.

اعضای کنست از احزاب راست حمایت خود را از سربازانی که این زندانی فلسطینی را شکنجه کردند، اعلام کردند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی، گفت: صحنه ورود پلیس نظامی برای دستگیری بهترین قهرمانان ما در سدیه تیمان شرم آور است. سربازان ما باید از حمایت کامل برخوردار باشند.

زوی سوکوت، عضو کنست، از حزب صهیونیسم مذهبی به ریاست بزالل اسموتریچ، گفت که به بازداشتگاه سدیه یمان رفته و معتقد است که این رفتار با سربازان ما که برای ما در Sde Teman می‌جنگند باید اکنون متوقف شود.

اسموتریچ گفت: سربازان ارتش اسرائیل شایسته احترام هستند. سربازان ارتش اسرائیل به عنوان جنایتکار دستگیر نخواهند شد. من از دادستان نظامی می‌خواهم که دستانش را از روی سربازان قهرمان ما بردارد.

ده‌ها تن از اعضای جناح راست که به دستگیری سربازان مظنون اعتراض کردند، به همراه سوکوت، عضو کنست، وارد بازداشتگاه شدند و بدون دخالت پلیس وارد زندان شدند و به محل بازداشت فلسطینی‌ها رسیدند. وب سایت هاآرتص به نقل از یکی از سربازان بازداشت شده نوشت: هیچ کس این اتفاق را مدیریت نمی‌کند و کنترل از دست رفته است.

یائیر لاپید یکی از سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اینکه مداخله در امور زندان سدیه تیمان، از سوی برخی اعضای کنست انجام شده است، گفت: این اقدامات سرانجام باعث تضعیف و نابودی ما خواهد شد.

شایان ذکر است که گالی بهاراف میرا، مشاور قضایی دولت، در یادداشتی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، از بن گویر در خصوص دادخواستی که در دیوان عالی کشور در خصوص «شرایط بازداشت در بازداشتگاه سدیه تیمان» در دست بررسی است، یاد کرد.

وی نوشت: اگر بازداشتگاه Sde Teman فوراً به هدف مورد نظر خود بازگردانده نشود، این امر عواقب وخیم گسترده‌ای در پی خواهد داشت.

از آغاز جنگ غزه، ارتش اسرائیل پایگاه سدیه تیمان را به بازداشتگاه فلسطینی‌های نوار غزه تبدیل کرده است.

اسرائیل مدعی است که اسرای فلسطینی در Sde Teman نگهداری می‌شوند تا از آنها بازجویی شود و تا درباره آزادی یا زندانی کردن آنها  نصمیم‌گیری شود.

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/sydalgrk0#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

ساکنان مجدل شمس نتانیاهو را قاتل خطاب کردند

خواندن مطلب بعدی ←

لغو پروازهای هواپیمایی شرکت آلمانی به و از اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *