احداث مراکز آموزش مقدماتی ‌نظامی برای خریدی‌ها

برای اولین بار یک مرکز آموزش مقدماتی ‌نظامی برای پسران بخش خریدی احداث می‌شود.

وزارت دفاع اسرائیل برای اولین بار در یک دهه گذشته فراخوان راه اندازی مرکز آموزش مقدماتی نظامی برای جوانان خریدی را صادر کرد.

کانال 14 اسرائیل گزارش داد که سازمان تامین اجتماعی وزارت دفاع صبح امروز (دوشنبه) فراخوانی مبنی بر ایجاد مرکز آموزش مقدماتی پیش از سربازی برای جوانان خریدی برای اولین بار صادر کرده است. هدف از این مرکز افزایش انگیزه برای خدمت سربازی برای فارغ التحصیلان جوان یشیوا و آماده سازی روحی و جسمی آنها برای ثبت نام در ارتش اسرائیل است.

مراکز مقدماتی پیش از سربازی برای جوانان خریدی در نوامبر 2024 فعالیت خود را آغاز می‌کند و 40 کارآموز دارد. این برنامه در طول سال تحصیلی 2024 و با شرایط مدرسه شبانه‌روزی برگزار می‌شود. در طول این برنامه، شرکت کنندگان با تاکید بر افزایش انگیزه برای خدمت سربازی، دستیابی به ابزار و مهارت، آشنایی با کشور، آمادگی جسمی و روحی در شرایط مناسب برای جمعیت خریدی، فعالیت‌های متنوعی را انجام خواهند داد.

گفتنی است که شب گذشته مشاوره حقوقی دولت از وزیر کار درخواست کرد تا بودجه خوابگاه‌ها و مراکز مهدکودک خریدی‌ها متوقف شود.

وزیر اورشلیم و سنت اسرائیل، میر پروش در واکنش به این حکم گفت: آنها نگران ارتش نیستند، بلکه فقط به آزار و اذیت وسواسی علیه دنیای تورات و جامعه خریدی علاقه‌مند هستند. حزب شاس نیز این اقدام را قلدری قانونی و آزار کودکان بی‌پناه توصیف کرد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

حذف آثار هنری کمیاب از موزه اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

مقررات تعیین شده در تیشا بآو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *