۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تغییر جبهه جنگ از جنوب به شمال اراضی اشغالی

یوآو گالانت: وزن عملیات ارتش به تدریج از جبهه جنوب (نوار غزه) به شمال (لبنان) تغییر می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، امروز سه‌شنبه گفت که تمرکز تلاش‌های نظامی اسرائیل به تدریج از نوار غزه به شمال، جبهه مقابل در منطقه مرزی با لبنان، تغییر می‌کند. وی خاطر نشان کرد که حملاتی که توسط ارتش اسرائیل در عمق لبنان انجام شده به عنوان آمادگی برای هر گونه تحول احتمالی است که نشان می‌دهد که اسرائیل مصمم است ساکنان شهرهای شمالی را بازگرداند.

اظهارات گالانت پس از جلسه ارزیابی وضعیت عملیاتی در مقر لشکر 36 ارتش اسرائیل در جبهه شمالی با حضور فرمانده لشکر دادو بار-کلوا و فرماندهان چندین واحد نظامی دیگر بیان شد. در این جلسه، گالانت توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های یگان‌ها در مأموریت‌های دفاعی در جبهه شمالی و حملاتی که برای خنثی کردن عناصر حزب‌الله در جنوب لبنان انجام می‌شود، دریافت کرد.

در پایان این نشست، گالانت تأیید کرد که مرکز ثقل عملیات نظامی ارتش اسرائیل به تدریج از جنوب به شمال در حال حرکت است و خاطرنشان کرد که حملات عمیق در لبنان، از جمله حملاتی که انبارهای سلاح در منطقه بقاع را هدف قرار داده است.

گالانت تهدید کرد که اسرائیل آماده گسترش عملیات در صورت لزوم است و بر اهمیت حفظ آمادگی بالا تاکید کرد و تاکید کرد که نیروهای اسرائیلی به هدف قرار دادن مواضع حزب الله و همچنین با فریب برای دستیابی به برتری میدانی ادامه خواهند داد. وی افزود: دشمنان ما تا سر حد مرگ می‌جنگند اما وقتی با فریب آنها را از تعادل خارج می‌کنیم، ناتوان می‌شوند.

گالانت امروز از مرکز تدارکات لجستیکی جبهه شمالی بازدید کرد و در جریان آمادگی‌های ارتش برای مقابله با هرگونه تحولات در جبهه شمالی قرار گرفت. وی در پایان اظهارات خود بر لزوم بازگشت ساکنان به مناطق شمالی خود در امنیت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: این وظیفه بر عهده ارتش است، چه از طریق توافق و چه در صورت لزوم با زور.

گالانت در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امنیت منتشر شده، گفت: مرکز ثقل ما از جنوب به سمت شمال در حال تغییر است بازگشت، و ما در حال مذاکره برای رسیدن به نتایج هستیم.

وی ادامه داد: به موازات آن، ما هر شب حملاتی را انجام می‌دهیم، چه در منطقه متعلق به لشکر و چه در حملات عمیق (مشابه حملات) که شب گذشته در منطقه بعلبک و بقاع انجام دادیم.

وی افزود: ما می خواهیم مردم را به سلامت به شمال برگردانیم، اگر راه برای ما باز شود که از طریق شهرک‌سازی این کار را انجام دهیم، این کار را انجام می‌دهیم و اگر این راه باز نشد، آن را باز می‌کنیم و جلو می‌رویم.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security

→ خواندن مطلب قبلی

بازیابی 6 جسد اسیر اسرائیلی از غزه

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش نتانیاهو برای برهم زدن مذاکرات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *