۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

تظاهرات عظیم در اسرائیل که خواستار یک معامله مبادله فوری هستند، برپا شد.

ده‌ها هزار اسرائیلی عصر روز یکشنبه، به‌ویژه در شهرهای تل‌آویو و اورشلیم، در تظاهرات عظیم و خشمگینی که خواستار معامله تبادل اسرا و در اعتراض به کشته‌شدن تعداد بیشتری از اسرای اسرائیلی بازداشت شده در نوار غزه بودند، شرکت کردند.

تظاهرکنندگان اسرائیلی یک جاده اصلی در شهر تل آویو، ورودی شهر اورشلیم و همچنین یک خیابان مرکزی در شهر بئرشبع را بستند، درحالی‌که ساکنان در کرمیل و رحووت تظاهرات کردند. سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع پلیس گزارش داد که 100000 نفر در تظاهرات کاپلان در تل آویو شرکت کردند.

تظاهرکنندگان اسرائیلی همچنین در مقابل دفتر نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو تجمع کردند و آنچه را که آنها رهاکردن زندانیان توسط دولت توصیف کردند، محکوم کردند و خواستار انعقاد یک معامله مبادله فوری شدند.

با پیداشدن جسد شش اسیر در غزه خشم و انتقادات علیه بنیامین نتانیاهو افزایش‌یافته است زیرا مردم او را مسئول کشتن شش زندانی اسرائیلی می‌دانند.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که اجساد شش زندانی را پس از پیداشدن در داخل تونلی در منطقه رفح در جنوب نوار غزه، با تایید هویت آنها پیدا شده است.

در پی بازیابی اجساد این گروگان‌ها، بزرگ‌ترین تشکل صنفی اسرائیل روز یکشنبه از آغاز اعتصاب همه‌جانبه در تمامی مراکز اقتصادی اسرائیل از روز دوشنبه خبر داد.

 

پیوند خبر:https://www.haaretz.co.il/news/politics

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش قربانیان تب نیل

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز اعتصاب سراسری در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *