۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادامه اعتصاب معلمان

جلسه مذاکره شکست خورد؛ اعتصاب معلمان دبیرستان وارد سومین روز خود شد.

با گذشت سه روز از آغاز سال تحصیلی در اسرائیل، در پی اعتصاب معلمان، بیش از نیم‌میلیون دانش‌آموز دبیرستانی همچنان در خانه نشسته‌اند و منتظر توافقات خزانه‌داری و اتحادیه معلمان هستند.

رئیس سازمان معلمان، ران ارز که با تقاضای خزانه‌داری برای استخدام معلمان با قرارداد شخصی مبارزه می‌کند، گفت: این جلسه بدون پیشرفت برگزار شد.

سازمان معلمان دبیرستان روز دوشنبه اعلام کرد که اعتصاب معلمان ادامه دارد و وارد سومین روز خود می‌شود. بر اساس بیانیه این سازمان، نشست مذاکره‌ای که روز گذشته با نمایندگان وزارت خزانه‌داری، مرکز حکومت‌های محلی و وزارت معارف برگزار شد، به پیشرفتی منجر نشد. جلسه مذاکره دیگری نیز امروز برگزار می‌شود تا کنون وزارتخانه‌های دارایی و آموزش‌وپرورش از درخواست صدور حکم علیه اعتصاب از دادگاه کار خودداری کرده‌اند.

بر اساس بیانیه رئیس سازمان ، مذاکرات بدون هیچ پیشرفتی نه در مورد مسائل اساسی و نه در مورد مسائل اقتصادی برگزار شد. سه‌شنبه اعتصاب ادامه خواهد داشت. کلاسی برگزار نخواهد داشت. ما بدون ترس به مبارزه برای آینده دانش‌آموزان، آینده خود و آینده کشور ادامه خواهیم داد.

یوآو کیش، وزیر آموزش‌وپرورش، نشست شبانه‌ای را با اعضای سازمان معلمان، خزانه‌داری و دولت محلی برگزار کرد و در پایان آن، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ارز را مسئول شکست مذاکرات دانست و گفت: متاسفم که دولت اسرائیل در جنگ است و آنها به دانش‌آموزان و معلمان لطمه می‌زنند و همه بهای آن را می‌پردازیم. امیدوارم دراسرع‌وقت به توافق برسیم.

 

پیوند خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/s100sh9730#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش مقامات سیاسی به سخنرانی نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

خشم فزاینده مردم نسبت به سخنان نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *