۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتصاب ادامه‌دار معلمان

رئیس سازمان معلمان از ادامه اعتصاب معلمان خبر داد.

ران ارز، رئیس سازمان معلمان اسرائیل، امروز جمعه اعلام کرد که اعتصاب در مدارس متوسطه یکشنبه آینده ادامه خواهد داشت که باعث اختلال در تحصیل در مقاطع متوسطه (پایه دهم تا دوازدهم) می‌شود.

این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که درخواست‌های فزاینده کارگروه والدین دانش‌آموزان از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، برای مداخله مستقیم برای پایان‌دادن به اعتصاب و حل مناقشه با معلمان است.

در نامه‌ای که ران ارز به اعضای سازمان معلمان فرستاده است، تأیید کرده است که اعتصاب روز یکشنبه بدون هیچ نشانه‌ای از دستیابی به توافق ادامه خواهد داشت.

ارز در پیام خود گفت: ما به مبارزه ادامه می‌دهیم، رده‌های دبیرستان و رده‌های ۱۳ و ۱۴ از روز یکشنبه ازسرگرفته نمی‌شود. ما اجازه نخواهیم داد نسلی از دست برود.

به نوبه خود، کارگروه والدین دانش‌آموزان دبیرستانی به رهبری مروم شیف نگرانی فزاینده‌ای را در مورد تأثیر اعتصاب بر دانش‌آموزان ابراز کرد.

شیف در نامه‌ای خطاب به نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو از دولت خواست تا برای پایان‌دادن به درگیری‌ها اقدام فوری انجام دهد. او نگرانی خود را ابراز کرد و گفت: ما قبول نمی‌کنیم که دانش‌آموزان دبیرستانی نسل گمشده‌ای در اسرائیل باشند.

وی افزود: ادامه اعتصاب مستقیماً بر آینده هزاران دانش‌آموزی که از تاخیر در پیشرفت تحصیلی رنج می‌برند، تأثیر می‌گذارد و بر لزوم مداخله شخصی نخست‌وزیر برای پایان‌دادن به بحران جاری تأکید کرد و نوشت: شما باید ازموقعیت خود برای پایان‌دادن به این درگیری فوراً استفاده کنید.

این سازمان خواستار انتصاب نماینده‌ای از نخست‌وزیر است که دارای اختیارات و مسئولیت دستیابی به توافق بین طرف‌های مربوطه باشد.

او بر اهمیت توقف‌نکردن تا زمانی که راه‌حلی پیدا شود که به دانش‌آموزان امکان می‌دهد هر چه سریع‌تر به مدرسه بازگردند، تأکید کرد.

شیف هشدار داد که این بحران می‌تواند بدتر شود و پیامدهای جدی برای آینده آموزش‌وپرورش اسرائیل به دنبال داشته باشد و دولت مسئولیت حل فوری این بحران را بر عهده دارد.

این اعتصاب باتوجه‌به تنش‌های مداوم بین سازمان معلمان و دولت صورت می‌گیرد که این سازمان خواستار بهبود شرایط کاری معلمان و افزایش دستمزد معلمان و در شرایطی است که کشور شاهد بحران اقتصادی خفقان‌آور است.

تاکنون، مذاکرات بین دو حزب به هیچ پیشرفت ملموسی دست نیافته است که باعث شد معلمان جنبش اعتراضی خود را تشدید کنند.

با ادامه اعتصاب، والدین می‌ترسند دانش‌آموزانشان بخش قابل‌توجهی از سال تحصیلی را از دست بدهند و این نگرانی‌ها را در مورد تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی و آمادگی برای امتحانات نهایی افزایش می‌دهد.

انتظار می‌رود والدین همچنان به فشار بر دولت و مقامات مربوطه برای پایان‌دادن به بحران دراسرع‌وقت ادامه دهند.

 

پیوند خبر: https://www.inn.co.il/news/647548

→ خواندن مطلب قبلی

کشته شدن یک فعال آمریکایی در نابلس

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراض دادستان کل رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *