۲۹ شهریور ۱۴۰۳

موافقت اسرائیلی‌ها با کنارگذاشتن محور فیلادلفیا

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند فیلادلفیا را کنار بگذارند تا به توافق برسند.

نظرسنجی جدید روزنامه معاریو نشان داد که عموم مردم اسرائیل (۴۸ درصد) ترجیح می‌دهند محور فیلادلفیا را کنار بگذارند تا معامله مبادله اسرا و گروگان را فراهم کنند.

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که در میان پاسخ‌دهندگان یهودی – اسرائیلی، بین کسانی که ترجیح می‌دادند کنترل محور را برای انجام معامله کنار بگذارند و کسانی که می‌خواهند کنترل محور را حتی به قیمت عدم موفقیت در مبادله حفظ کنند، بسیار کم است.

این نتایج در تضاد با نظرسنجی KAN در روز دوشنبه بود که نشان داد اکثر یهودیان اسرائیلی (49 درصد) مخالف واگذاری محور فیلادلفیا به‌منظور تضمین معامله گروگان بودند.

تفکیک این رأی‌گیری از نظر وابستگی سیاسی و بر اساس اینکه آنها قصد داشتند در انتخابات آینده به چه کسی رأی دهند، دوقطبی شدن و شکاف عمیق را نشان داد. در میان رأی‌دهندگان احزاب مخالف، ۷۵ درصد از واگذاری کنترل محور فیلادلفیا برای توافق حمایت کردند از سوی دیگر ۷۴ درصد از رأی‌دهندگان احزاب ائتلاف با آن مخالفت کردند، حتی اگر به معنای عدم توافق مبادله گروگان و زندانی باشد.

پس از سخنرانی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو، درباره فیلادلفیا حزب لیکود این هفته دو کرسی دیگر به دست آورد، به این معنی که نتانیاهو از نظر اینکه چه کسی برای نخست‌وزیری مناسب‌تر است، از سایرین پیشی گرفته است.

Capture 6
نتانیاهو با 42 درصد در مقابل ۴۰ درصد از گانتز پیشی گرفت. این نسبت به نظرسنجی هفته گذشته Maariv تغییر کرده است، جایی که گانتز با ۱ درصد پیشتاز بود.

بر اساس این نظرسنجی، همچنین نتانیاهو با 45 درصد در مقابل 36 درصد از یاییر لاپید و آویگدور لیبرمن (43 درصد در مقابل 35 درصد) پیشی گرفته است. تنها نفتالی بنت با 49 درصد از نتانیاهو با 39 درصد پیشی گرفت.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که حزب اردوگاه دولتی یک کرسی، دموکرات‌ها دو کرسی و یهودیت متحد تورات یک کرسی از دست دادند. به‌طورکلی، ائتلاف در این هفته با یک کرسی تقویت شده و 52 کرسی به دست آورد از سوی دیگر اپوزیسون 58 کرسی کسب کرد.

در ادامه سؤال شد که اگر امروز انتخابات جدید برگزار شود، به چه کسی رأی می‌دهید؟نتایج پاسخ‌دهندگان به این صورت بود:

23 کرسی لیکود (در نظرسنجی قبلی 21 کرسی)؛ اردوگاه دولتی با 22 کرسی، یسرائیل بیتینو 23 کرسی؛ ییش آتید 13 کرسی (13)، اوتزما یهودیت و شاس هر کدام 9 کرسی؛ حزب دموکرات 8 کرسی؛ یهودیت تورات متحد 7 کرسی؛ هداش تعال 6 کرسی و رعام و حزب صهیونیسم مذهبی چهار 4 کرسی کسب کردند.

این نظرسنجی که در 4 تا 5 سپتامبر انجام شد، شامل 506 پاسخ‌دهنده بود که نمونه‌ای از جمعیت بزرگسال 18 سال و بالاتر اسرائیل، یهودی و عرب را نشان می‌داد.

 

پیوند خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1130414

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد رئیس سابق شین بت از سخنان نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اذعان رسانه‌های عبری به دروغگویی مقامات اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *