۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سید حسن نصرالله: شما به شمال باز نخواهید گشت!

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز سخنرانی کرد.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز پنجشنبه گفت که اسرائیل همه قوانین، کنترل‌ها و خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است و تأکید کرد که آنچه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق افتاد را می‌توان «اعلامیه جنگ» نامید و افزود که بمباران‌ها، با پاسخ سختی مواجه خواهند شد و که در مورد زمان و مکان آن صحبت نمی‌کنم.

نصرالله در سخنانی تأکید کرد که حزب‌الله ضربه بزرگ، سخت و بی‌سابقه‌ای اعم از امنیتی و انسانی و بی‌سابقه در تاریخ مقاومت لبنان خورده است و تأکید کرد: به دولت و ارتش دشمن می‌گویم که جبهه لبنان قبل از توقف جنگ در غزه متوقف نخواهد شد و ما قبلاً این را گفته بودیم.

وی افزود: این نوع کشتار، هدف‌گیری و جنایت برای انفجار جدا از محیطی که در آن هستند، در سطح جهانی بی‌سابقه است.

اظهارات سید حسن نصرالله در اولین سخنرانی وی پس از دو موج بمب‌گذاری که صدها دستگاه ارتباطی متعلق به اعضای حزب‌الله لبنان را در مکان‌ها و مکان‌های مختلف لبنان به‌ویژه در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد، بیان شد.

نصرالله با بیان اینکه تعداد جراحات چشمی زیاد است و فشار بر بیمارستان‌ها وجود دارد و تلاش زیادی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: برخی بمب‌گذاری‌ها در بیمارستان‌ها، بازارها، جاده‌های عمومی، منازل و مکان‌هایی که عمدتاً غیرنظامیان در آن حضور دارند، رخ‌داده است.

وی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی دو روز بدون هیچ ملاحظه‌ای می‌خواست حدود 5000 نفر را در دو دقیقه بکشد.

نصرالله ادامه داد: ده‌ها شهید، در میان قربانیان کودک بودند، هزاران نفر مجروح شدند که آمار نهایی متعاقباً اعلام می‌شود.

نصرالله گفت: آنچه اتفاق افتاد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و ما تعریف آنچه را که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق افتاد به‌عنوان دو قتل‌عام در نظر خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه‌های پیجر از کاربران خود دور بودند و برخی اصلاً توزیع نشدند.

نصرالله تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی متعدد داخلی، فنی و امنیتی را تأیید کرد و خاطرنشان کرد که این کمیته‌ها در حال بررسی همه فرضیه‌ها هستند.

نصرالله با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی به نتایج مشخصی در خصوص بمب‌گذاری‌ها می‌رسیم، گفت: درباره شرایط بمب‌گذاری‌ها به نتیجه تقریباً قطعی رسیده‌ایم؛ اما منتظر تأیید آن هستیم.

نصرالله تصریح کرد: می‌دانیم که دشمن در سطح فناوری برتری دارد، زیرا از حمایت آمریکا و ناتو برخوردار است.

وی تأکید کرد که این حمله بزرگ و قدرتمند، ما را پایین نیاورد و نخواهد آورد.

نصرالله با بیان اینکه یکی از معاونان سابق ارتش اسرائیل آنچه را که در شمال می‌گذرد به‌عنوان یک شکست تاریخی برای اسرائیل توصیف کرد، افزود: آنها درباره ازدست‌دادن شمال صحبت می‌کنند و می‌گویند که با آن روبه‌رو هستند.

حسن نصرالله یکی از مهم‌ترین عوامل فشار بر دشمن و یکی از مهم‌ترین جبهه‌های فرسایشی را جبهه لبنان دانست و گفت: جبهه لبنان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مذاکره است و پایبندی مقاومت به همه مواضع خود به معنای آن است که دشمن اسرائیل به اهداف خود نرسیده است.

نتانیاهو می‌خواهد شهرک‌نشینان را سالم به شمال بازگرداند. این یک هدف است. من به نتانیاهو و گالانت می‌گویم، شما نمی‌توانید شهرک‌نشینان را به شمال بازگردانید! تنها راه، توقف جنگ علیه مردم غزه و کرانه باختری است.

وی افزود: دشمن تلاش کرد تا با بمباران‌های گسترده به محیط مقاومت ضربه، فرسوده و تضعیف کند تا رهبری مقاومت را تحت فشار قرار دهد.

در نتیجه انفجارهای پیجرها که روز سه‌شنبه و چهارشنبه در چندین منطقه در لبنان رخ داد، 32 نفر شهید و 3000 نفر زخمی شدند، بدون اینکه توضیحی در مورد نحوه انجام این حمله داده شود، حزب الله اسرائیل را مسئول انجام این حمله دانست.

 

پیوند خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/world-news/middle-east/article/16474886

→ خواندن مطلب قبلی

پیشنهاد خروج ایمن

خواندن مطلب بعدی ←

15 سال برنامه‌ریزی برای ترور پیجری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *