۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اعتصاب شهرداری‌ها؛ دغدغه‌ای دیگر برای نتانیاهو

شهرداری‌ها و مقامات محلی در سراسر اراضی اشغالی، روز دوشنبه در اعتراض به طرح دولت برای راه‌اندازی “صندوق مالیات شهری” به‌عنوان بخشی‌ از بودجه، اعتصاب کردند و از ارائۀ خدمات شهری امتناع ورزیدند.

به نوشتۀ اورشلیم پست، در طرح صندوق مالیات شهری، معروف به صندوق آرنونا، شهرداری‌ها از محل درآمدهای مالیاتی خود، سهمی به این صندوق پرداخت می‌کنند و پولی که در این صندوق جمع می‌شود در اختیار شهرهایی که مجوز بیشتری برای ساخت و ساز صادر کرده‌اند،‌ قرار می گیرد. این قانون با مخالفت شهرهای بزرگ و ثرتمند همراه شده است. مخالفان می گویند:« این قانون، بهانه‌ای برای دولت است تا از این بودجه برای مقاصد دیگر استفاده کند.» آنها این اقدام را اقدامی تبعیض آمیز علیه شهرهای عربی- اسرائیلی دانستند.

مدیین، هرتزلیا، رامل، رامت، گان، گیواتایم، اشدود، کفار، صبا، راانانا، طبریه، گیوات، شموئل، رامت، هاشارون، هولون، ئرشبا، نتانیا، شوهام، یایهودا، کفرقاسم، ام الفهم، تیرا و راحت از جمله شهرهایی هستند که خدمات شهرداری از جمله: جمع‌آوری زباله و خدمات بهداشتی؛ خدمات امنیتی در مدارس‌ ابتدایی؛ پذیرش عموم در ادارات شهرداری؛ خدمات پارکینگ و جریمه، و همچنین پیش‌دبستانی‌های دولتی در آن تعطیل شده است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-743090

→ خواندن مطلب قبلی

دستور العمل‌های جدید دولت دربارۀ محدودیت‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

انتخابات ترکیه / اسلام سیاسی در مقابل دموکراسی سکولار

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *