۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اصرار نتانیاهو به برگزاری رژۀ مناقشه برانگیز “روز پرچم”

  • بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه در شروع جلسهٔ حزب خود، «لیکود»، در کنست تأیید کرد که رژۀ مناقشه‌ برانگیز ملی اسرائیل روز پنجشنبه در اورشلیم برگزار خواهد شد، و طبق معمول هرساله از محلهٔ مسلمانان شهر قدیم خواهد گذشت.
  • قرار است ۲۰۰۰ مأمور پلیس امنیت مراسم روز پنجشنبه که هر ساله به تنش میان یهودیان و عرب-ها دامن می‌-زند را حفظ کنند؛ چندین وزیر، از جمله ایتامار بن گاویر راست افراطی در مراسم شرکت خواهند داشت.
  • تایمز اسرائیل در ادامۀ خبر خود نوشت: رژهٔ پرچم اورشلیم هرساله موجب تنش می‌شود و معمولا از قبل درخواست‌هایی برای تغییر مسیر رژه، و احتراز از اختلال در نظم روزانهٔ ساکنان محل مطرح می‌شود. زمان‌بندی رژهٔ امسال، با توجه به آتش‌بسی که به تازگی میان اسرائیل و گروه جهاد اسلامی فلسطینیان برقرار شده است،‌ از حساسیت ویژه برخوردار است.
  • قرار است ایتامار بن گاویر وزیر امنیت ملی که سابقهٔ پیوند با گروه‌های راست افراطی ملی‌گرا دارد، در رژهٔ این هفته شرکت کند. سال گذشته، نهادهای امنیتی مانع ورود او، که آن زمان نمایندهٔ کنست بود، به دروازه دمشق شهر قدیم شدند. دروازه دمشق از نقاطی است که دائما شاهد درگیری میان فلسطینیان و پلیس اسرائیل در محلهٔ مسلمانان شهر است.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/netanyahu-vows-contentious-jerusalem-flag-march-will-again-go-through-muslim-quarter

→ خواندن مطلب قبلی

محمود عباس: اسرائیل شبیه نازی هاست، آمریکا و انگلیس مسئول هستند

خواندن مطلب بعدی ←

نگرانی آمریکا از افزایش همکاریهای نظامی – دفاعی ایران و روسیه و تلاش برای پایان دادن آن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *