۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تداوم تنش میان بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی و یعقوب شبتای،‌رئیس دستگاه پلیس رژیم صهیونیستی

رئیس پلیس،شبتای، از “شکسته شدن اعتماد” در روابط با بن‌گویر ابراز تاسف کرد

 

  • کوبی شبتای، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری 12 به صراحت از لحظات سخت در چند ماه گذشته صحبت کرد و گفت: رابطه با وزیر افراطی، بن‌گویر، ساده نیست!
  • او در واکنش به طرح نژادپرستانه بن‌گویر مبنی بر ایجاد یک گروه شبه‌نظامی صهیونیست، گفت: ایجاد چنین نیرویی با عنوان گارد ملی موازی پلیس رژیم صهیونیستی غیرضروری است و علاوه بر هزینه گزاف موجب از دست رفتن امنیت فردی و متلاشی شدن پلیس خواهد شد.
  • او در این مصاحبه فاش کرد که به دلیل مداخلات بن‌گویر در امور پلیس به استعفا از سمت رئیس پلیس فکر کرده است. بن‌گویر از زمان شروع به کار، به دنبال اعمال کنترل مستقیم بیشتری بر عملیات و پرسنل پلیس، از جمله تلاش ناموفق برای برکناری آمیچای اشد، فرمانده پلیس منطقه تل آویو از سمت خود در ماه مارس بوده است.
  • در اوایل آوریل، مکالمه‌ای بین شبتای و بن‌گویر فاش شد که در آن بن‌گویر، در پی موج فزاینده قتل و نرخ جنایت در میان اسرائیلی‌های عرب، تأسیس یک گروه شبه نظامی موازی پلیس را ضروری دانسته است.

Capture11 1

  • در پی پیشنهاد بن گویر، دولت رژیم صهیونیستی با طرح« تأسیس گارد ملی» به رهبری بن گویر موافقت کرد.
  • بن گویر و شبتای پیش از این نیز بر سر گارد ملی به شدت درگیر شده بودند و رئیس پلیس، شبتای، نسبت به ایجاد این گروه هشدار داده بود.

→ خواندن مطلب قبلی

پیشنهاد آمریکا به رژیم صهیونیستی: برنامه‌ریزی مشترک نظامی علیه ایران

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات ضد دولتی در بنی‌براک: غارت خزانه را متوقف کنید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *