۳۰ شهریور ۱۴۰۳

زندانیان فلسطینی دیگر خدمات پزشکی دریافت نکنند!

بررسی اوضاع اسفناک زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از ابعاد مختلف شامل شرایط بازداشت و محاکمه و شرایط هولناک ساختمان‌های زندان‌ها، خدمات بهداشتی-درمانی و کیفیت غذا حائز اهمیت است.

 

زندانیان فلسطینی در چنگال رژیم صهیونیستی
زندانیان فلسطینی در چنگال رژیم صهیونیستی

طبق خبری که در خبرگزاری هاآرتص منتشر شده است؛ روز دوشنبه لایحه‌ای برای جلوگیری از کمک مالی به مقوله درمان و ارائه خدمات پزشکی به اسرای فلسطینی در کنست توسط نمایندگان ارائه شد که این لایحه با نظرات متفاوتی مواجه شد. یکی از نمایندگان انجمن پزشکی در این جلسه لایحه عدم ارائه خدمات پزشکی به زندانیان امنیتی فلسطینی را محکوم نمود.

دکتر یوسی والفیش، رئیس کمیته اخلاق بدن، گفت که «هدف از درمان بهبودی است و افزود که پزشکان زندان اسرائیل نباید در نقش قاضی قرار گیرند. ما باید استانداردهای بین المللی را حتی برای زندانیان فلسطینی رعایت کنیم.»
این کمیته جلسه استماع خود را به منظور آماده سازی قانون پیشنهادی، با حمایت یک گروه دو نفره فراحزبی متشکل از تزویکا فوگل از Otzma Yehudit و شارن هاسکل از حزب وحدت ملی برای دریافت اولین رای خود در کنست برگزار کرد.

فوگل
این لایحه حوقق زندانیان فلسطینی را برای دریافت کمک های پزشکی که به عنوان «بهبود کیفیت زندگی زندانیان» توصیف می شود، لغو می کند. قانون پیشنهادی بیان می‌کند که وزیر امنیت ملی و وزیر دفاع می‌توانند در شرایط استثنایی اجازه دهند برای چنین درمان‌هایی هزینه بشود یا خیر!
فوگل، که همچنین رئیس کمیته و موافق عدم ارائه خدمات پزشکی به زندانیان فلسطینی است؛ گفت: «آیا «سبد سلامت» ملی اسرائیل در واقع برای یک تروریست است؟

شارن هسکل که او نیز موافق این لایحه است؛ افزود: «آیا جان یک تروریست انقدر ارزش دارد که دست به اقدامات تروریستی بزند و ما برای جان او و مداوای بیماری اش هزینه بپردازیم؟ وی در سخنانی مضحک اذعان داشت که انواع داروها و اقدامات برای بهبود کیفیت زندگی این زندانیان بی ارزش(زندانیان فلسطینی) وجود دارد در حالی که حتی شهروندان اسرائیلی چنین مزایایی دریافت نمی کنند!!!»

سمیون موشیاشویلی، قانونگذار حزب افراطی Shas، نیز حمایت خود را از این لایحه ابراز کرد: «ما یک کشور یهودی هستیم و متاسفانه باید برای تروریست‌ها (زندانیان فلسطینی) نیز درمان های پزشکی نجات‌بخش ارائه دهیم، اما نه درمان های جزئی و غیر ضروری! ”

با این حال، سایر قانونگذاران انجمن پزشکی اسرائیل را در انتقاد از اقدامات برنامه ریزی شده تکرار کردند. آیدا توما-سلیمان، نماینده حزب Hadash-Ta’al، این لایحه را “فریبنده” خواند و اذعان داشت که حتی سبد بهداشتی اولیه که حداقل‌ترین نیاز یک انسان است به زندانیان فلسطینی داده نمی‌شود.

وضعیت خدمات پزشکی در زندان‌های اسرائیل، نه تنها خوب نیست بلکه گفته شده که در موارد عدیده‌ای از اسرا و زندانیان فلسطینی به عنوان موش ‌آزمایشگاهی سواستفاده کرده و برای آن‌ها داروهای خطرناک و غیرمناسب تجویز می‌کنند.

لینک خبر: https://www.haaretz.com/israel-news/2023-05-30/ty-article/.premium/israel-medical-association-pans-plan-to-halt-some-medical-treatment-for-security-prisoners/00000188-6cfb-d2d1-afbe-7cffa9d60000?utm_source=flipboard&utm_content=Haaretz%2Fmagazine%2FIsrael

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش هم جنس‌گرایان در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

به آتش کشیدن پرچم اسرائیل در ارتش اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *