۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روی‌گردانی از نتانیاهو در نظرسنجی‌های قبل انتخابات

«دولت اسرائیل مسئول بحران روابط با ایالات متحده امریکا است»؛ این چیزی است که 54% از شرکت کنندگان در نظرسنجی که دیروز منتشر شد، اظهار داشتند.

 

masber

 

  • بر اساس این نظرسنجی تنها 26% دولت آمریکا را مقصر بحران به وجود آمده می‌دانند. همچنین «بنی گانتز» گزینه مناسب‌تری برای نخست وزیری است و در این آمار، فاصله‌اش با «نتانیاهو» کمتر شده است.

 

  • در این نظرسنجی، همچنین میزان مناسب بودن نامزدهای این دوره از انتخابات برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی بین «بنی گانتز»، «بنیامین نتانیاهو» و «یائر لاپید» بررسی شد. علاوه بر این، آمار رضایت ساکنین اسرائیلی از هر یک از نامزدها در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

 

  • نتایج نشان می‌دهد که بنی گانتز به وضوح در مسائلی همچون اعتبار، اولویت دادن منافع ملی بر منافع شخص و خصوصی، مدیریت امور امنیتی رژیم، حفظ دموکراسی و مسئولیت‌پذیری در میان نامزدهای نام‌برده شده پیشرو است.

 

hatama

 

  • گانتز، در رقابت نزدیک با نتانیاهو قرار دارد. طبق این نظرسنجی 37% از نتانیاهو و 36% از گانتز حمایت کردند. از سویی دیگر، لاپید 28% از آراء را به خود اختصاص داده‌است. برای مقایسه بهتر، در نظرسنجی قبلی، گانتز دو درصد نسبت به نتانیاهو برتری داشت؛ در حالی که لاپید تنها 4% حمایت شد.

 

  • این نظرسنجی بخش‌های متفاوتی دارد. یکی از این بخش‌ها مربوط به قابل اطمینان بودن کاندیداها است که در این بخش گانتز با 5.8 بیشترین امتیاز را به دست آورد؛ در حالی که لاپید 4.8 و نتانیاهو فقط 3.9 امتیاز کسب کردند. در بخش ترجیح منافع ملی به منافع شخصی و خصوصی، گانتز  6.0، لاپید 5.1 و نتانیاهو  4.3 امتیاز به دست آوردند. در مورد مدیریت روابط خارجی، سه نامزد نمرات بالایی به دست آوردند؛ نتانیاهو 5.6 امتیاز را به خود اختصاص داد و امتیاز گانتز 5.3 و لاپید 4.8 رسیده است.

 

tziun2 tziun

 

  • در مورد مسائل اقتصادی نیز، گانتز بالاترین امتیاز را با اختلاف کمی از لاپید و نتانیاهو کسب کرد. همچنین وی بالاترین امتیاز (6.1) را در مسئله حفظ دموکراسی به دست آورد، برخلاف لاپید که امتیاز 5.4 و نتانیاهو 4.5 را کسب کرده‌اند. این نتایج در مورد مسئولیت‌پذیری هم مشابه است.

 

lgbtq

 

  • نکته قابل توجه در این آمار این است که تعداد زیادی از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی بر این باورند که اعضای جامعه هم‌جنس گرایان باید از حقوق مشابهی از جمله حق ازدواج و بچه‌دار شدن با بقیه جمعیت رژیم صهیونیستی برخوردار شوند؛ 61% از رأی دهندگان موافق و 25% مخالفند.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.MAKO.CO.IL/NEWS-POLITICS/2023_Q2/ARTICLE-C9A97CB5601A881026.HTM?SCH=31750A2610F26110&PID=173113802

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست افسران ارشد پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو برای برکناری بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

یهودیان فرانسه؛ مخالف دولت جعلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *