۳۰ شهریور ۱۴۰۳

عمیق‌تر شدن شکاف بین بن گویر و شبتای

«بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، شب گذشته با انتشار متنی در صفحه مجازی خود مخالفان اصلاحات قانونی را به انتشار اطلاعات شخصی افسران پلیس و دعوت به آسیب رساندن به آنها، متهم کرد.

Screenshot 41

وی در حساب توییتری خود نوشت:«این مخالفین هستند که می‌خواهند افسران پلیس را تهدید کنند و آنها را از کارشان باز می‌دارند.»

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی هم در واکنش به گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد که این نشریات جعلی و احتمالاً متعلق به یک گروه خارجی هستند که قصد دارد شکاف بین مردم اسرائیل را عمیق‌تر کند.

بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی
بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی

پس از اطلاعیه پلیس اسرائیل، بن گویر نوشت:«احتمالا افشای هویت و اطلاعات شخصی نیروهای پلیس توسط گروهی از یک کشور خارجی است. آن را از طریق مقامات امنیتی پیگیری می‌کنم. امیدوارم که این افشاگری‌ها از داخل اسرائیل نباشد. حتی اگر موضوع دخالت یک کشور خارجی بسیار جدی باشد همیشه از پلیس در برابر هجمه‌‌هایی که علیه او است، حمایت می‌کنم.»

کوبی شبتای، کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی
شبتای، کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی

با این وجود تعداد افراد کشته شده در جامعه عرب همچنان روبه افزایش است و از ابتدای سال تا کنون حدود 100 شهروند عرب به قتل رسیده‌اند. این آمار چیزی حدود 3 برابر آمار گذشته می‌باشد. با این حال، اختلاف بین بن گویر و کمیسر پلیس در حال عمیق‌تر شدن است.

وزارت امنیت ملی از وضعیت دشواری که گریبان‌گیر نیروهای پلیس شده انتقاد کرد. چرا که دستگاه پلیس مدعی شد که آنها نتوانستند افسران پلیس جدید را برای پست‌های مختلف جذب کنند. دستگاه پلیس حدود سه ماه پیش، خواستار تصویب 25 استاندارد جدید برای نیاز فوری به استخدام پرسنل اطلاعاتی شد که بن گویر، تنها 15 مورد را تایید کرد و تا کنون هیچ یک از آنها عضو دستگاه پلیس نشده‌اند. نیروهای پلیس نیز، بن گویر را مورد انتقاد قرار دادند و مدعی شدند که وی امکانات مقابله با جنایات در جامعه عرب را به آنها نمی‌دهد.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.MAKO.CO.IL/NEWS-POLITICS/2023_Q2/ARTICLE-FF5B7155DF6A881026.HTM?SCH=31750A2610F26110&PID=173113802

 

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

کودکان پناهنده در نظام آموزشی اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراضات 100 هزار نفری در قلب تل‌ آویو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *