تعلیق پروژه ساخت توربین در زمین‌های کشاورزی دروزی‌ها

نتانیاهو پس از هشدار رهبر معنوی دروزی‌ها، که نسبت به عواقب بی‌سابقه خشم مردم هشدار داد؛ ساخت توربین در آن منطقه را موقتا متوقف کرد.

شیخ موافق طریف، معترضان دروزی را به آرامش دعوت نموده و همچنین خواستار “پاسخ فوری” از جانب دولت شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، عصر شنبه با رهبر معنوی دروزی‌ها، شیخ موافق طریف، صحبت کرد و به وی اطلاع داد که دولت، ساخت توربین‌های بادی را تا بعد از عید قربان موقتا متوقف می‌کند؛ اما این بدان معنی نیست که پروژه از اساس تعطیل شود.

موافق طریف، رهبر دروزی‌ها

عبور از خط قرمز دروزی‌ها

به نظر می‌رسد که نتانیاهو صرفا قصد دارد به طور موقت مردم آن مناطق را آرام کند تا نسبت به احقاق حقوق بدیهی‌شان اعتراض نکنند. این اعتراضات با آماده‌سازی برای ساخت ده‌ها توربین بادی آغاز شد و مخالفان از جامعه دروزی می‌گویند این پروژه، کار در زمین‌های کشاورزی آنها را مختل می‌کند و به محیط زیست این فلات آسیب می‌رساند. رژیم اشغالگر صهیونیستی این منطقه را که متعلق به سوریه بود در جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه غصب کرد.

شایان ذکر است که دروزی‌ها کمترین اعتمادی به دولت نتانیاهو نداشته و یقین دارند که هدف رژیم صهیونیستی از ساخت توربین‌های بادی در این منطقه اینست که این رژیم اشغالگر، زمین‌های کشاورزی را از آنان تصاحب نموده و رفته رفته دروزی‌ها را از آنجا اخراج کند.

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-747565

→ خواندن مطلب قبلی

بهانه دیگر برای مهاجرت به اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

همایش آب؛ اسرائیلی‌ها چقدر تحمل تشنگی دارند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *