۳۰ شهریور ۱۴۰۳

همایش آب؛ اسرائیلی‌ها چقدر تحمل تشنگی دارند

اسرائیل میزبان همایش بین‌المللی آب می‌شود.

برای نخستین‌بار همایشی بین‌المللی در زمینه آب و بحران‌های آبی پیش‌رو در تل‌آویو برگزار خواهد شد. این همایش که از فردا (26 ژوئن) به مدت 4 روز ادامه دارد به مسائلی نظیر؛ مدیریت آب، بازیافت آب، فیلتراسیون، نمک‌زدایی آب، ارزیابی‌های اضراری و حفاظت سایبری، تصفیه آب، امنیت آب، مدیریت پروژه و مشاوره در زیرساخت‌های آبی و نشت آن، تصفیه فاضلاب و آبیاری خواهد پرداخت.

images 1 1
همایش آب

این رویداد با نام ” تاب‌آوری آب و آمادگی اضطراری2023″ توسط سازمان صادرات اسرائیل، مرکز تجارت بین‌المللِ وزارت اقتصاد، انجمن تولیدکنندگان اسرائیل و سازمان آب برگزار می‌شود. اسرائیل با هدف ایجاد همکارهای مشترک و افزایش دانش در زمینه آب و چالش‌ها آن، مجری برگزاری این همایش شده است.

مطابق با اعلام رسمی رسانه‌های عبری زبان 300 شرکت کننده از سراسر جهان برای حضور در این همایش ثبت‌نام کرده‌اند من جمله روسای شرکت‌های آب، نمایندگان شرکت‌های مشاوره و مهندسی، مدیران امنیت اضطراری و سایبری، توزیع‌کنندگان آب و برخی از نهادهای نظارتی و مالی. هم‌چنین دکتر “شفاک باسا” مدیرعامل شرکت آب استانبول و نیز دکتر “استیو بیبر” مدیر برنامه منابع آبی شورای دولتی واشنگتن هم در لیست مهمانان قرار دارند.

در این همایش قرار است اسرائیل دست‌آوردهای خود را نیز به نمایش بگذارد.

مجریان برگزاری این همایش معتقدند اسرائیل از زمان تاسیسش تاکنون مشکلات آبی خود را با تدابیر علمی حل کرده و از آنجایی که خود در منطقه گرم و خشک واقه شده است همیشه از بحران کم‌آبی رنج می‌برد اما سیاست‌های اتخاذ شده سبب شده است از این تهدید برای خود فرصتی بسازد و بتواند آن را در اختیار اروپاییان که خشکسالی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، بگذارد.

لینک خبر: https://www.jpost.com/environment-and-climate-change/article-747519

→ خواندن مطلب قبلی

تعلیق پروژه ساخت توربین در زمین‌های کشاورزی دروزی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

آمریکا کمک مالی به مؤسسات دانشگاهی در کرانه باختری را متوقف می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *