۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دستگیری7مدافع آزادی فلسطین توسط پلیس

پلیس رژیم صهیونیستی هفت نفر که پرچم‌های ساف(سازمان آزادی‌بخش فلسطین) را در جریان تظاهرات جناح چپ در حیفا و تل‌آویو علیه عملیات جنین به اهتزاز درآورده بودند، دستگیر کرد.

 

پلیس روز سه‌شنبه در یکی از محله‌های حیفا، هفت فعال جناح چپ را دستگیر کرد که علیه عملیات رژیم صهیونیستی در جنین تظاهرات می‌کردند و خطاب به نظامیان اسرائیلی فریاد می‌‍زدند: “تروریست‌ها“.

پلیس

پلیس اسرائیل اعلام کرد که “در ساعت گذشته تظاهراتی در حیفا و تل‌آویو با شرکت ده‌ها تظاهرکننده برگزار شد که در آن تظاهرکنندگان شعارهایی در راستای محکومیت دولت اسرائیل سر دادند و پرچم‌های ساف(سازمان آزادی بخش فلسطین) را به اهتزاز درآوردند.”

پلیس به بهانه اختلال در نظم عمومی و همچنین ایجاد مانع در برابر ماموران پلیس، به معترضان دستور داد پرچم‌ها را پایین بیاورند و وقتی با مقاومت آنها مواجه شدند، پلیس نیز پرچم‌هایی که مردم در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند را مصادره کرد و موجب شعله‌ور شدن شعله خشم آنان شد. 

پلیس اسرائیل مدعی شد که ما به آزادی بیان و اعتراض در حدود قانون احترام می‌گذاریم، اما اجازه نقض نظم عمومی را که نقض قانون است، نخواهیم داد!

همزمان با حیفا، تظاهراتی در تل آویو برگزار شد که در آن ده‌ها نفر با تظاهرات در بلوار بن صهیون، کشتار مردم بی‌گناه جنین توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کردند. معترضان همچنین وزیر دفاع سابق، بنی گانتز، را به‌طور مستقیم مخاطب قرار داده و شعارهایی با این مضمون سر می‌دادند: “گانتز، گانتز، وزیر دفاع، امروز چند کودک را کشته ای؟ علاوه براین، آنها تابلوهایی با شعارهایی از جمله “دیگر بس است”، “سربازان را از مناطق خارج کنید”، “خون خون می‌آورد” و ” اشغال بدون مقاومت ممنوع است” حمل می‌کردند.

بنا بر گزارش‌های واصله، یک نفر به سمت تظاهرکنندگان تخم مرغ پرتاب کرد و سپس فرار کرده است!

اوفر کاسیف، وزیر هداش تعال، از جمله حاضران در تظاهرات تل‌آویو بود که گفت: « تا زمانی که اشغالگری جنایتکارانه و ظالمانه غاصبان ادامه دارد، این خون‌ها پایان نخواهد یافت و در نتیجه هیچکس در صلح و امنیت زندگی نخواهد کرد.

ما برای احقاق امنیت و عدالت اینجا هستیم و این به معنای پایان دادن به اشغالگری و ایجاد دموکراسی برای همه است.

اشغالگری بس است! کشتار بس است!»

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-748871

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش محمد اشتیه به قتل‌عام‌های تروریستی

خواندن مطلب بعدی ←

برای حسرت یک زندگی معمولی…

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *