۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تصویب اولیه لایحه «زندانی کردن کودکان 12ساله فلسطینی» در کنست اسرائیل

کنست روز چهارشنبه موافقت اولیه خود با لایحه امکان زندانی کردن کودکان فلسطینی 12 ساله به جای 14 سال کنونی متهم به دست داشتن در عملیات علیه اهداف اسرائیلی را اعلام کرد.

 

این لایحه که با عنوان «لایحه جوانان» به کنست ارائه شد، به مقامات قضایی این امکان را می‌دهد خردسالان فلسطینی را به بهانه آنچه اقدام علیه سربازان اسرائیلی است، دستگیر کنند. قرائت دوم و سوم این لایحه نیز تصویب شد.


Capture1 21

اسرائیل تایمز نوشت: این لایحه از سوی آنات برکو(Anat Berko) یکی از نمایندگان لیکود به بهانه بازدارندگی مقاومت به کنست ارائه شده بود. وزیر دادگستری نیز از این لایحه حمایت کامل کرد.

 

واکنش کمیته مبارزه با شکنجه اسرائیل به تصویب این لایحه

برخی منابع صهیونیستی نوشتند که کمیته مبارزه با شکنجه اسرائیل و سازمان غیردولتی والدین از این لایحه به شدت انتقاد کردند و آن را لایحه‌ای غیراخلاقی و ظالمانه خواندند.

به گزارش الشمس، کمیته مبارزه با شکنجه اسرائیل در واکنش به تصویب اولیه این لایحه تأکید کرد: پیش نویس این قانون عملا در تلاش است تا نوجوانان متهم به جرائم را از همه حقوق خود به موجب قانون بازداشت نوجوانان محروم کند.

این سازمان که نظر خود را قبل از رای‌گیری برای اعضای کنست ارسال کرده بود، اظهار داشت که از جمله مواردی که بر این لایحه ایراد وارد می‌کند: حق کودکان در نزدن دستبند در مکان‌های عمومی، حق حضور در برابر قاضی ظرف 12 ساعت برای خردسالان زیر 14 سال، حق بازداشت جداگانه و همچنین حق دعوت از والدین یا خویشاوندان برای جلسه استماع به اعترافات در بازداشتگاه است.


Capture1 19

وی افزود: «در صورت تصویب این لایحه، آسیب‌های جسمی و روانی شدیدی به خردسالان و رشد آنها وارد می شود. همچنین نگرانی‌های زیادی در مورد سوء‌استفاده از قانون علیه کودکان فلسطینی به عنوان بخشی از قانون گذاری ضد دموکراتیک و آلوده به نژادپرستی عمیق وجود دارد.»

پیش‌نویس این لایحه توسط اسحاق کروزر به بهانه ایجاد حالت بازدندگی به کنست ارائه شده بود.

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/israel-approves-jailing-terrorists-from-age-12/

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

لایحه جدید کنست علیه فضای مجازی

خواندن مطلب بعدی ←

بازداشت افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی به اتهام تجاوز جنسی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *