۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هراس ارتش صهیونیستی از افزایش امتاع از خدمت خلبانان

Capture1 53

در پی تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله،‌ ارتش نگران افزایش امتناع از خدمت خلبانان است.

 

به دلیل امتناع تعدادی از خلبانان نیروی هوایی اسرائیل از پیروی از خدمات در اعتراض به بحران داخلی و اختلاف در میان مقامات اسرائیلی،ارتش رژیم اسرائیل همچنان نگران است که وضعیت امنیتی این کشور تحت تأثیر قرار گیرد.

ارتش اشغالگر اسرائیل از تشدید نافرمانی در نیروهای خود به ویژه با عدم تمکین تعدادی از خلبانان نیروی هوایی به خدمت در ارتباط با تنش بین دولت اشغالگر و حزب الله لبنان در مرزها، واهمه دارد.

برآوردهای ارتش اشغالگر بر اساس آنچه امروز جمعه روزنامه «معاریو» منتشر کرد، حاکی از آن است که در صورت ادامه روند قانون‌گذاری و همچنین قدرت تظاهرات اعتراضی، تعداد خلبانان جنگی که از پرواز امتناع کنند،‌ افزایش خواهد یافت.

به گفته این روزنامه صهیونیست،‌نافرمانی در ارتش اسرائیل تنها به نیروی هوایی محدود نمی‌شود، زیرا در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد نیروهای ذخیره در سایر یگان‌ها بوده‌ایم که به فرماندهان خود اطلاع داده‌اند که قصد ندارند از این خدمت پیروی کنند.

ارتش بر این باور است که بحران داخلی می‌تواند بر وضعیت امنیتی نیز تأثیر بگذارد، به‌ویژه که «حزب‌الله» ممکن است مطالب را در اسرائیل به شیوه‌ای نادرست بخواند و بر اساس آنچه که نقطه ضعف می‌داند، تلاش کند تحرکات خود را علیه اسرائیل گسترش دهد.

Capture2 15

این در حالی است که اعتراضات به طرح اصلاحات قوه قضائیه پس از تصویب اولین قرائت پیش نویس لغو لایحه «معقولیت» توسط کنست ادامه دارد و ائتلاف دولتی به تهیه این قانون برای ارائه آن به رای گیری در دوم و سوم ادامه می دهد.

این قانون، دیوان عالی کشور را از لغو تصمیمات وزرا و مقامات منتخب محروم می کند، حتی اگر قضات آنها را غیر منطقی بدانند.

سازمان دهندگان تظاهرات از تشدید اقدامات خود و سازماندهی روز اعتراضی دیگری در روز دوشنبه آینده تحت عنوان «روز مقاومت ملی» مشابه «روز اخلال» که سه‌شنبه گذشته برگزار کردند و شامل برخوردهای خشونت آمیز با پلیس و درگیری در چندین حوزه بود، خبر دادند.

با ادامه این قانون، سازمان‌دهندگان تظاهرات از اسرائیلی‌ها خواستند تا دوشنبه آینده به خیابان‌ها بیایند و در تظاهرات شرکت کنند، با هدف فشار بر توقف این قانون، که منجر به خسارت بزرگ به ارتش و نابودی اقتصاد اسرائیل و اختلال در جامعه خواهد شد.

سازمان‌دهندگان اعتراضات تاکید می‌کنند که لحظه قاطعیت نزدیک است و از اتحادیه‌های کارگری، نهادها و مقامات اقتصادی می‌خواهند اعتصاب عمومی را اعلام کنند و به مقاومت در برابر “قانون‌گذاری مخرب” بپیوندند. آنها اذعان کردند دولت ویرانگر نتانیاهو به سقوط نزدیک است.

در حوزه سلامت نیز هفته گذشته نامه‌ای با امضای هزار پزشک به رئیس نظام پزشکی ارسال شد. امضا کنندگان در این نامه خواستار اعلام اعتصاب عمومی شدند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1022470

خبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

پارلمان اروپا خواستار به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین شد

خواندن مطلب بعدی ←

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دادخواست برکناری نتانیاهو را بررسی می‌کند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *