۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراض تولیدکنندگان لبنیات به وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

شورای انجمن تولیدکنندگان لبنیات و انجمن پرورش دام رژیم صهیونیستی، امروز علیه دستور وزیر دارایی این رژیم مبنی بر لغو تعرفه گمرکی شیر وارداتی به مدت 3 ماه به دادگاه عالی شکایت کردند.

این سازمانها اقدام وزیر دارایی را “دستور تخریب مواد لبنیاتی” خواندند. به گفته آنان این امر نقض فاحش توافقنامه‌های امضا شده توسط دولت با صنایع لبنیات است. آنها در بیانیه‌ای که از سوی تولیدکنندگان لبنیات منتشر شده، مدعی شدند که پیش زمینه این اقدام را «دخالت افراد ذی‌نفع از بین زنجیره‌های بازاریابی و  واردکنندگان به منظور ایجاد فضای اضطراری است که ایجاد چنین فضایی مستلزم لغو محدودیت‌های واردات شیر است» دانستند.

کمبود مواد لبنیاتی در سفره مردم اسرائیل
کمبود مواد لبنیاتی در سفره مردم اسرائیل

تولیدکنندگان لبنیات در شکایت خود مدعی شدند که زنجیره‌های بازاریابی وضعیت کمبود شیر را تحت نظارت ایجاد کرده‌اند و با وجود اینکه دریافت استعلام، سفارشات را افزایش نداده‌اند. همچنین حکم منتشر شده از سوی وزیر اجازه واردات انواع شیر از جمله شیر بز را می‌دهد (موضوعی که به آنها ثابت می‌کند این کار برای رفع کمبود شیر گاو انجام نشده است.)

شورای لبنیات قبل از امضای این حکم به وزارت مالیه و زراعت اعلام کرد که لبنیات بلندی‌های جولان تولید شیر را تحت نظارت افزایش می‌دهد و پاسخگوی تمام مطالبات در اقتصاد است.

اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی
اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

«اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هنگام اعلام لغو تعرفه شیر و لبنیات وارداتی اظهار داشت که “در سال‌های اخیر بارها شهروندان اسرائیلی به سوپرمارکت‌ها و زنجیره‌های بازاریابی مراجعه کرده‌اند و هیچ شیری در قفسه‌ها پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: در سه ماه آینده تاثیرات سفارش بر بازار را هم از نظر کمیت و هم از نظر قیمت بررسی می‌کنیم و با همه فعالان صنایع لبنیاتی گفت‌وگوی فشرده‌ای به منظور بررسی این موضوع خواهیم داشت. اصلاحاتی که باید برای اطمینان از عرضه منظم و قیمت بهینه شیر و فرآورده‌های آن انجام شود.

سبد معیشتی مردم اسرائیل از لبنیات خالی است
سبد معیشتی مردم اسرائیل از لبنیات خالی است

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.MAKO.CO.IL/NEWS-MONEY/2023_Q3/ARTICLE-FE9CFF517E26981027.HTM?SCH=ADBCB2EB226BB110&PID=173113801&PARTNER=LOBBY

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل در گرمایی بی‌سابقه می‌سوزد

خواندن مطلب بعدی ←

هوش مصنوعی در خدمت عملیات نظامی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *