۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روز مقاومت علیه اصلاحات

آغاز یک هفته مقاومت اجتماعی علیه اصلاحات‌ قضایی از روز سه‌شنبه

هزاران نفر، از ساعت 6:30 صبح سه‌شنبه در روز مقاومت اعتراضات را آغاز کردند. اعتراضات از مرکز تل‌آویو آغاز شده و در شهرهای حیفا و لود نیز در جریان است.

طبق برنامه از پیش تعیین شده، تظاهرکنندگان در ده‌ها نقطه شهر گرد هم می‌آیند و سپس به‌سمت نقاط کلیدی شهر، از جمله مقر فدراسیون کارگری هیستادروت و تقاطع خیابان کاپلان که به‌تازگی به میدان دموکراسی تغییرنام داده‌است، حرکت  خواهند کرد .

این اعتراضات، پلیس را با مشکل مواجه می‌کند زیرا ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، به نیروهای پلیس دستور داد با معترضانی که جاده‌ها و مسیرهای عبور و مرور را مسدود می‌کنند رویکرد تهاجمی‌تری داشته باشند.

جی پست نوشت: تظاهرات روز مقاومت، صبح امروز در میدان حبیمای تل‌آویو آغاز شد و در جریان این اعتراضات خیابان کاپلان و مخانیم مسدود شد.

همچنین جمعیت معترضان سبب بسته‌شدن 3 بزرگراه از جمله بزرگراه 6 شد. پلیس دو نفر را به‌ جرم اخلال در نظم عمومی بازداشت کرد.

برادران مسلح که از سازماندهندگان این تظاهرات هستند، بامداد روز مقاومت در خیابان کاپلان به زبان عبری شعار «گالانت مردم را نابود می‌کند.» سردادند.

مقاومت
مقاومت برادران مسلح در اعتراضات

آنها خود را درمقابل وزارت دفاع با استفاده از لوله به‌ هم متصل کردند. همچنین با تظاهرات مقابل ساختمان بورس اوراق بهادر ورودی آن را مسدود کردند. این گروه پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده‌بود:«اقتصاد ما را نجات دهید.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضین در نظر دارند تا در هود هاشارون، پتاه تیکوا، رامات گان، اورشلیم، حدره، بئرشبا، ایلات و سفارت آمریکا در تل‌آویو دست به اعتراض بزنند.

ده‌ها معترض در مقابل خانه آرنون بار دیوید، رئیس فدراسیون کار هیستادروت در کریات اونو تجمع کرده‌اند.

معترضین قصد دارند تا در سکوهای‌ راه‌آمن تل‌آویو، هرزلیا و تل‌آویو هاشالوم، تظاهرات برپا کنند.

پیشتر،‌ تظاهراتی در حیفا با چشم‌انداز زنانی با لباس شخصیت های داستانی خدمتکار برگزار شده بود.

مقاومت
زنانی بالباس خدمتکار در حیفا

دیدار نتانیاهو و بایدن در اوج مقاومت مردم اسرائیل در برابر اصلاحات قضایی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به دیدار جو بایدن در کاخ سفید رفت. پس‌از ماه ها قطع ارتباط، بایدن مجددا برای گفتگو با نتانیاهو درباره پیشرفت قانون اصلاحات، او را دعوت کرده بود.

Untitled 7

در بیانیه منتشرشده کاخ سفید بایدن بر اهمیت توافقات در قانون‌گذاری تاکید کرده است.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/anti-judicial-overhaul-protesters-begin-to-gather-in-tel-aviv-haifa-and-lod/

→ خواندن مطلب قبلی

طلیب هم به موج تحریم سخنرانی هرتزوگ پیوست.

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات نیروهای مقاومت در جنین علیه همکاری تشکیلات خودگردان با اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *