۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بالاخره کاخ سفید با تأخیری 4 ماهه نخست وزیر اسرائیل را دعوت کرد

کاخ سفید پاییز امسال میزبان بنیامین نتانیاهو خواهد بود.

جو بایدن روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به کاخ‌سفید دعوت کرد.

کاخ سفید
دیدار بایدن و نتانیاهو در کاخ سفید

گغتگوی تلفنی روز دوشنبه بین رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی برگزار شد که رئیس رژیم اسرئیل در آستانه عزیمت به کاخ سفید بوده و طرح اصلاحات قضایی رژیم موجب برانگیخته‌ شدن خشم عمومی و برپایی تظاهراتی گسترده در سراسر اراضی‌اشغالی شده‌ است.

دیدار پیوسته نتانیاهو و بایدن از سری تعهدات میان این دو کشور است و تاخیر طولانی‌مدت این ملاقات از وخامت رابطه میان این دو کشور خبر می‌دهد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلان کرد بایدن بارها نسبت‌ به برنامه‌های بحث‌برانگیز بنیامین نتانیاهو برای بازنگری و اصلاحات سیستم قضایی‌اش اظهار نگرانی کرده است.

نتانیاهو و متحدانش می‌گویند که برای کنترل قدرت قضات، طرح اصلاحات نیازی ضروری است. و مخالفان که ماه‌ها در سراسر اراضی‌ اشغالی اعتراضات گسترده‌ای علیه این طرح برپا کرده‌اند،‌می‌گویند که این طرح اسرائیل را نابود خواهد کرد و کشور را به‌سمت حکومتی استبدادی سوق می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل درخواست مصالحه و سازش درباره این طرح داده است،‌ زیرا گروه‌های یهودی آمریکایی و قانون‌گذاران دموکرات درباره این طرح ابراز نگرانی کردند ولیکن تاکنون صحت این درخواست تائید نشده‌ است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ضمن تماس تلفنی با نتانیاهو تعهد شدید و تزلزل ناپذیر آمریکا را به امنیت رژیم اسرائیل گوشزد کرد و درباره برنامه هسته‌ای ایران و مسائل امنیتی منطقه‌ای گفتگو کردند.

کاخ سفید
جان کربی

همچنین بایدن نسبت به شهرک‌های صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و خواستار اقداماتی برای پیداکردن یک راه‌حل دوجانبه با فلسطینیان شد.

قدردانی بایدن از تشکیلات خودگردان فلسطین

کربی گفت که بایدن از اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین برای برقرای تسلط امنیتی در منطقه جنین و سایر مناطق کرانه‌باختری استقبال کرد.

هرتزوگ طی این سفر با جو بایدن و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس و همچنین رهبران کنگره دیدار خواهد کرد.

هرتزوگ پس از پدرش دومین رئیس رژیم اسرائیل است که به‌مناسبت جشن هفتاد و هفتمین سالگرد استقلال اسرائیل به کاخ سفید دعوت شده‌ است و در کنگره نیز سخنرانی خواهد کرد.

لینک خبر: https://www.israelhayom.com/2023/07/17/herzog-heads-to-us-as-biden-netanyahu-thaw-reported/

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات نیروهای مقاومت در جنین علیه همکاری تشکیلات خودگردان با اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

حمایت نامزد ریاست جمهوری آمریکا از صهیونیست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *