۳۰ شهریور ۱۴۰۳

زمان محاکمه نتانیاهو اعلام شد

منابع خبری از مشخص شدن زمان محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام نقض ترتیبات تضاد منافع خبر دادند.

 

دادگاه عالی تاریخ و ترکیب محاکمه نتانیاهو را تعیین کرد. بر اساس بیانیه دادگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل 13 ماه سپتامبر آینده محاکمه خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیون 9 رژیم صهیونیستی، دستگاه قضایی رژیم اسرائیل روز 13 ماه سپتامبر آینده را به عنوان روز برگزاری اولین جلسه محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به اتهام نقض ترتیبات تضاد منافع تعیین کرد.‎

دادگاه عالی ترکیب دادگاهی را تعیین کرد که به درخواست برکناری بنیامین نتانیاهو از سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی به دلیل تضاد منافع رسیدگی می‌کند. این دادگاه توسط قاضی یوزی فوگلمن و یتژاک آمیت به ریاست استر هیات، رئیس دیوان عالی کشور انجام خواهد شد.

همچنین دیوان عالی دادگستری از مشاور حقوقی دولت خواست تا قبل از 30 مرداد ماه موضع خود را در این خصوص اعلان کند.

دادگاه عالی در روز پنجشنبه 13 ژوئیه درخواست دوم را برای بررسی موضوع برکناری نتانیاهو از سمت خود پذیرفت. در ابتدا، این درخواست بر اساس اظهارات نخست وزیر در ماه مارس مبنی بر آمادگی وی برای مداخله در روند اصلاحات قضایی بود.

Capture2 25

گالی بهاراف میارا، مشاور حقوقی دولت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، را به نقض حکم دادگاه عالی سال 2020 و توافقنامه تعارض منافع قبلی که امضا کرده بود، متهم کرد. او معتقد است، نتانیاهو نیز تلویحا به این جرایم  اعتراف کرده است. مشاور حقوقی پس از یادآوری به نخست وزیر مبنی بر اینکه او همچنان متهم است، مجدداً از وی خواست تا از هرگونه دخالت در اصلاحات حقوقی جاری ائتلاف دست بردارد.

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/60292

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

آمریکا خطاب به اسرائیل: اصلاحات را متوقف کن!

خواندن مطلب بعدی ←

ادامه اعتراضات در اراضی اشغالی؛ شب مقاوت پس از روز آشوب

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *