۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کابوس “شب مقاومت” علیه اصلاحات برای کابینه نتانیاهو

شب مقاومت” در شامگاه پنج شنبه در سراسر اراضی اشغالی برگزار شد.

در پی یک شب مملو از تظاهرات و راهپیمایی معترضان علیه برنامه‌های دولت بنیامین نتانیاهو، اقدامات اعتراضی مخالفان در بامداد روز جمعه، ۳۰ تیر، در قدس اشغالی و نقاط دیگری از اراضی اشغالی نیز ادامه یافت.

راه‌پیمایی معترضان در شب بدون خواب با عنوان «شب مقاومت» از مرکز اسرائیل تا تل آویو در طول ده‌ها کیلومتر ادامه یافت و “آیالون” بزرگراه اصلی اسرائیل از تل‌آویو به سوی شهرهای دیگر برای ساعاتی بسته شد.

تظاهرا کنندگان در “شب مقاومت” با برپایی آتش در بزرگراه آیلون برای ساعاتی این مسیر را مسدود کردند. پلیس برای مقابله با معترضین از شوکر استفاده کرد.

Capture2 28

بسیاری از صاحبان مشاغل و مسؤلین اقتصادی با پربایی چادر در مقابل کنست خواستار توقف قانون اصلاحات قضایی شدند. بسیاری از اعضای ارشد این مجمع اقتصادی که 75 شرکت از بزرگترین شرکت‌های اقتصاد اسرائیل در آن عضویت دارند، خواهان ادامه اعتراضات شدند. لیورا اوفر، رئیس شرکت‌های “Ofer Investments” و “Malisron” گفت: “ما امروز به اینجا آمدیم تا از دولت بخواهیم از جنگ داخلی جلوگیری کند. شکاف عمیق به همه خانه‌های اسرائیل می‌رسد.

Capture3 14

در جریان این اعتراضات بین پلیس و معترضان درگیری رخ داد که منجر به بازداشت  و مجروح شدن تعدای از معترضان از جمله یک دانش آموز شد. به گزارش تایمز اسرائیل، دست‌کم ۱۵ تن در تظاهرات در مرکز اسرائیل بازداشت شدند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که تظاهرات بزرگی در خیابان کاپلان تل آویو روز شنبه در مقابل کنست برگزار خواهد شد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/internal/uen9v-903627839/?pid=7&cid=903048405

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تصویب بخش عمده طرح اصلاحات قضایی به‌رغم اعتراضات در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

لایحه‌ کاهش قدرت شاس در انتصاب خاخام‌های شهری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *