۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش نگران

هرزی هلوی، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، اظهار داشت که گفتمان‌ عمومی اصلاحات قضایی به ارتش آسیب می‌رساند و موجب تفرقه می‌شود.

 

ارتش
هرزی هلوی، فرمانده IDF

مقامات ارشد نظامی تقریبا به‌ جای تمرکز بر عملیات و آموزش، درگیر این قانون بحث‌برانگیز و عواقب و اعتراضات متاثر از آن هستند.

خبرنگار اسرائیل هیوم نوشت: «هرکس هلوی را ملاقات می‌کرد نمی‌توانست متوجه نگرانی در چهره او نشود.»

از روز پنجشنبه، وضعیت نیروهای ذخیره که از ارائه خدمات داوطلبانه خود انصراف دادند از شرایط بحرانی فراتر رفت.

رژیم‌صهیونیستی، هر روز این رقم را بررسی می‌کند. این تعداد پیوسته در حال افزایش است و روزانه ده‌ها نفر در اعتراض علیه اصلاحات قضایی به معترضین می‌پیوندند. این امر در نیروهوایی بیشتر قابل توجه است و در سایر واحدها به نسبت کمتر اتفاق می‌افتد.

IDF تخمین زد که درصورت ادامه یافتن روند تصویب لایحه استاندارد معقولیت، صدها نیروی ذخیره، خدمات داوطلبانه خود را متوقف کنند.

بر اساس اطلاعاتی که به وزیر دفاع، یوآو گالانت و بنیامین نتانیاهو منتقل شده است چنین کاهش بالقوه‌ای در شمار اعضای IDF به‌ویژه بخش نیروهوایی، ممکن است تاثیر منفی به دنبال داشته‌ باشد.

همانطور که گفته شد، این نگرانی وجود دارد که گفتمان عمومی و انتقاد از نیروهای ذخیره نیروی هوایی ارتش که اعلام کردند از انجام وظیفه داوطلبانه خود دست می کشند، به ارتش آسیب برساند.

انسجام درون ارتش اسرائیل پایه و اساس قدرت آن است. هنگامی که این انسجام شکسته شود، و هر فرد یا واحدی فقط به فکر خود باشد، ارتش به طور قابل توجهی تضعیف خواهد شد.

این موضوع توسط مقامات ارشدIDF در گفتگو با رده‌های سیاسی و یگان‌ها ذکر شده‌ است و باید به‌ عنوان زنگ خطری برای همه مردم باشد.

این اتفاقات در ماه‌های اخیر نه تنها موجب از هم پاشیدگی است بلکه در جنبه‌های نظامی و غیرنظامی مخرب است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.com/2023/07/21/behind-closed-doors-idf-chief-says-public-discourse-on-reform-harming-and-dividing-military/

→ خواندن مطلب قبلی

آخرین قرائت لایحه معقولیت در کنست

خواندن مطلب بعدی ←

حاشیه‌های پر رنگ جلسه نهایی تصویب لایحه معقولیت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *