۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تقلای دقیقه نود هرتزوگ برای جلوگیری از جنگ داخلی

اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل عصر امروز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیداری فوری برگزار کرد.

 

به گزارش صهیون 24،‌ از پایگاه خبری اسرائیل هیوم، در شرایطی که بحث درباره تصویب لایحه تغییرات قضائی در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی ادامه دارد، هرتزوگ، رئیس این رژیم برای ایجاد توافق «دقیقه نودی» بین موافقان و مخالفان تلاش می‌کند.

اسحاق هرتزوگ پس از پایان سفر سیاسی خود به ایالات متحده پس از ورود به اراضی اشغالی از فرودگاه به بیمارستان رفت تا با نتانیاهو ملاقات کند. این، در چارچوب تلاش برای دستیابی به سازش در مورد بحران قضایی صورت گرفت.

احزاب مخالف به دفتر رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که در صورت توقف لایحه تغییرات قضائی تا یک سال و نیم آینده، با یک نسخه تعدیل شده از بخش «لغو برهان معقولیت» موافقت خواهند کرد.

Capture2 32

در همین راستا لاپید رئیس اپوزیسیون: «یک بار دیگر یک مصالحه و توافق گسترده پیشنهاد می‌شود و یک بار دیگر مخالفان آماده گفتگو در مورد آن هستند، اما ائتلاف بلافاصله آن را رد می‌کند. مشخص نیست چه کسی تصمیم گرفت از طرف شما “نه” بگوید، اما واضح تر از همیشه است که افراطیون در دولت اسرائیل تصمیم گرفتند.»

لیکود بلافاصله تصمیم مصالحه و سازش با مخالفان را رد کرد.

هرتزوگ:«این یک وضعیت اضطراری است. ما باید به توافق برسیم.»

 

نتانیاهو امروز یکشنبه گفت که به تلاش‌ها برای تکمیل این قانون در کنست ادامه خواهد داد. وی ادامه داد: «من در شرایط عالی هستم. تلاش‌ها برای تکمیل قانون در کنست و همچنین تلاش‌ها برای انجام این کار با توافق ادامه دارد. فردا صبح به همکارانم در (کنست) می‌پیوندم.»

جلسه علنی (کنست) امروز یکشنبه در بحث لایحه «کاهش برهان معقولیت» به منظور آماده سازی برای رأی گیری در قرائت دوم و سوم بر اساس پیش بینی ناظران فردا دوشنبه بعدازظهر آغاز شد.

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/politics/article/14421012

→ خواندن مطلب قبلی

معقولیت محدود؛ پیشنهاد مصالحه و سازش بازرگانان

خواندن مطلب بعدی ←

ادامه تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست به کلیسا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *