۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نه به معقولیت / تصویب بند جنجالی لایحه اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو

شبکه 13 گزارش داد: لایحه اصلاحات قضایی با ۶۴ رای مثبت از سوی نمایندگان کنست به طور نهایی تصویب شد.

Capture2 33

منابع عبری زبان اعلام کردند در شرایطی که مخالفان این لایحه در جلسه رای‌گیری حاضر نبودند، لایحه «لغو برهان معقولیت» با اکثریت آرا ۶۴ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف به تصویب نهایی رسید.

در زمان برگزاری رای گیری نمایندگان مخالف از صحن کنست خارج شدند و تنها نمایندگان ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو در این جلسه حضور داشتند.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات دولت و وزرای اسرائیلی را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

Capture5 11

یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت شدید خود با تصویب طرح اصلاحات قضایی، گفت: این دولت تندرو لحظه‌ای را جشن می‌گیرد که ما در آن دیگر برادر نیستیم، ضعف و ناتوانی نتانیاهو را دیدیم، نخست وزیری وجود ندارد، او بازیچه‌ای در دست مجموعه‌ای از تندروها است.

در پی تصویب نهایی طرح اصلاحات قضایی، هستدروت (اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که گزینه اعتصابات سراسری کارگران را بررسی می‌کند.

براین اساس دیوان عالی قضایی دیگر حق وتوی تصمیمات دولت و کنست و احکام اداری و یا مخالفت با انتصاب برخی وزرا یا نخست وزیر به دلیل پرونده‌های مختلف را نخواهد داشت.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/internal/iek1a-903634031/?pid=7&cid=903050184

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

در کشاکش اصلاحات

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراضات دراماتیک اصلاحات قضایی اسرائیل با فراخوان برای اعتصاب عمومی ادامه دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *