۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موشک کروز ایرانی «ابومهدی8» با قابلیت بهره‌مندی از هوش مصنوعی

سپاه ایران موشک جدیدی را رونمایی کرد که برای اولین بار از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف بهره می‌برد.

مقامات صهیونیستی اذعان کردند که نیروی هوایی ارتش اسرائیل برای مقابله با کوچکترین درگیری با ایران و گروه‌های مقاومت آمادگی لازمه را ندارد.

خبرگزاری معاریو گزارش داد: خبرگزاری ایرانی «تسنیم» امروز از رونمایی موشک کروز جدید «ابومهدی» ساخت ایران با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه خبر داد. بر اساس این گزارش، این موشک بیش از 1000 کیلومتر برد دارد و برای اولین بار از هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی مسیر کروز استفاده می‌کند.

مراسم رونمایی از موشک ابومهدی8
مراسم رونمایی از موشک ابومهدی8

همچنین گزارش شده است که «موشک کروز استراتژیک، علاوه بر گسترش حوزه دفاعی دریایی ایران، به یگان‌های دریایی اجازه می‌دهد برد عملیاتی خود را گسترش دهند». فرمانده نیروی دریایی سپاه، «علی رضا تنگسیری»، گفت: می‌توانیم این موشک را از مرکز کشور پرتاب کنیم و در حال حاضر نیز با موفقیت در مقابله با جنگ الکترونیک دشمن کار می‌کند. تنگسیری همچنین ابراز امیدواری کرد که این موشک به نام ابومهدی المهندس می‌تواند در عمق دریا به دشمنان حمله کند.

مراسم رونمایی از موشک ابومهدی8
مراسم رونمایی از موشک ابومهدی8

ماه گذشته، ایران از اولین موشک بالستیک فراصوت خود رونمایی کرد. بر اساس این گزارش، برد موشک جدید 1400 کیلومتر است و سرعت آن به 15 ماخ می رسد. در این گزارش‌ها همچنین ادعا شده است که این موشک قادر به دور زدن و انهدام سامانه‌های پدافند هوایی است. در همین حال، به گزارش خبرگزاری فارس، این موشک می‌تواند «مانورهای مختلفی را در داخل و خارج جو زمین انجام دهد».

مراسم رونمایی از موشک ابومهدی8
مراسم رونمایی از موشک ابومهدی8

پیش از این نیز نسل چهارم موشک بالستیک «خرمشهر» در تهران رونمایی شده بود. این موشک با برد 2000 کیلومتر و کلاهک به وزن 1500 کیلوگرم است. از جمله ویژگی‌های بارز موشک مورد بحث، سیستم هدایت و کنترل در حین پرواز است. استفاده از این سیستم و موتورهای هدایت در کلاهک منجر به کنترل موشک و اصلاح مسیر کلاهک خارج از جو می شود. این ویژگی منجر به مصونیت کامل موشک در برابر حملات جنگ سایبری می شود.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1025132

 

اخبار مرتبط:

 

→ خواندن مطلب قبلی

گشت‌زنی نیروی نخبه حزب‌ الله در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی + فیلم

خواندن مطلب بعدی ←

احتمال استعفای دانشمندان هسته‌ای رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *