۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران امنیتی

منابع آگاه سیستم امنیتی، از عمیق‌تر شدن بحران امنیتی در رژیم صهیونیستی خبر دادند.

آنها با انتقاد از رئیس ارتش اسرائیل و روسای شین‌بت، موساد و کمیسر پلیس خواستند تا در حاشیه نباشند و مواضع خود را درباره انصراف نیروی ذخیره داوطلبین، به‌ روشنی ابراز کنند.

این منابع تصریح کردند:«آنها با انتخاب شیوه‌ای صحیح و سنجیده برای ابراز نظر، زمان به دست می‌آورند. اما اگر دیوان عالی تصمیم دولت را رد کند و  نخست وزیر با آن مخالف باشد، آنها نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند. ده‌ها هزار سرباز حرفه‌ای منتظر هستند تا ببینند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.»

دیگر منابع امنیتی گزارش دادند، یگان 8200 درحال نزدیک‌ شدن به عددی سه‌ رقمی از سربازانی است که به فرماندهان خود در واحدهای مختلف، اعلان کردند که حاضر به ارائه خدمت داوطلبانه نیستند. سایر منابع نیز درباره کاهش آمادگی نیروی هوایی هشدار دادند.

به‌گفته مقامات امنیتی، حدود سه‌ هفته آینده، جایگاه ارتش چنان متاثر از این امر است که فرمانده نیروی هوایی ناگریز است تا این وضعیت را مجددا ارزیابی کرده و در مورد آمادگی نیروی هوایی تصمیم‌گیری کند.

نمونه‌ای از این اضمحلال، کاهش دامنه آموزش هفته گذشته در نیروی هوایی است که با نمودار آموزشی مدرسه پرواز مغایرت دارد. یک منع امنیتی اذعان داشت:« تبلیغات و اعلامیه‌ها برای منع و توقف داوطلب‌شدن، آغاز ضربه‌ای ساختاری بر مدرسه پروازی است که نسل آینده را آموزش می‌دهد.»

مقامات امنیتی تخمین زدند که با درنظر گرفتن میزان کاهش تعداد خلبانان داوطلب، فرمانده نیروهوایی ملزم است تا سطح صلاحیت مورد نیاز برای اعطای مجوز پرواز یا خاتمه دادن به پروازی مرتبط با حوادث هوایی را به‌روزرسانی کند.

امنیتی

مقامات نیروی هوایی گفتند:«ارزیابی وضعیت امروز، کسانی‌ را که اعلام انصراف کرده یا ممکن است به‌ طور عمد از عمل به دستورات امتناع کنند، را شامل نمی‌شود بلکه تنها شامل کسانی‌ است که اعلام حضور کرده‌اند.»

اگر طی یک ماه آینده، تغییری در وضعیت کنونی حاصل نشود نه تنها برای امنیت فعلی خطرناک است بلکه بر میزان آمادگی و کفایت عملیاتی رژیم صهیونیستی آسیبی جدی وارد می‌کند. بی جهت نیست که فرمانده نیروی هوایی با صدور پیامی از فرماندهان خواست تا با چالشی‌ که در بحبوحه اعتراضات علیه اصلاحات قضایی بروز می‌کند، مقابله کنند.

https://www.jpost.com/israel-news/article-752939

→ خواندن مطلب قبلی

پوسترهای هنری در خدمت اعتراضات

خواندن مطلب بعدی ←

یک مهاجر اسرائیلی سفیر اسرائیل را از کافه‌اش در برلین بیرون کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *