۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جنگ در چارچوب

دفتر بازرسی ایالتی رژیم صهیونیستی، تحقیقات درباره ایهود اولمرت را متوقف کرد.

دفتر بازرسی ایالتی رژیم صهیونیستی با بررسی اظهارات ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل مبنی بر تشویق مردم به جنگ، اعلام کرد سخنان وی در محدوده قانون بوده است از این رو تحقیقات درباره صحبت‌های جنجالی اولمرت متوقف شد.

پیش از این خبرگزاری jewishpress گزارشی را از سخنان اولمرت منتشر کرد که وی در جریان تظاهرات گسترده 13 فوریه مقابل کنست، در مصاحبه‌ای با DemocraTV گفت:«دیدن صدهزارنفر خوشحال کننده است، اما این چیزی نیست که منجر به یک مبارزه حقیقی شود. با یک نبرد راستین مرزها را می‌شکنند و وارد یک جنگ واقعی می‌شوند.»

جنگ
ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل

وقوع جنگ واقعی در اسرائیل

اولمرت افزود:«اسرائیل با یک جنگ واقعی روبه‌رو است. این اتفاقات، تظاهراتی که من شنبه شب‌ها در آن شرکت می‌کنم یا اعتراض امروز، همه‌ی این‌ها مقدمه‌ای برای شروع اعتراضی واقعی است که با نهایت قدرت آغاز می‌شود، محدودیت‌ها و حصارهای موجود زیر پا له می‌شوند، این را باید فهمید!»

وی در ادامه گفت:«حرکت به مرحله بعدی لازمه کار است، جنگ با سخنرانی پیش نمی‌رود؛ جنگ در یک نبرد تن‌ به تن شکل می‌گیرد، سر مقابل سر و دست مقابل دست. این همان چیزی است که در اینجا اتفاق می‌افتد.»

پس از مصاحبه اولمرت در تلویزیون، آلون التمن، معاون دادستان ایالتی، به گروهی متشکل‌ از ده‌ها افسر نظامی که خواستار بررسی این اظهارات بودند؛ نامه‌ای ارسال کرد در این نامه فاش شد که التمن گفته است:« علی‌رغم ماهیت مشکوک اظهارات اولمرت، قصد او اقدام به مخالفت شدید در چارچوب قانون بوده‌ است.»

التمن خاطر نشان کرد که تصمیم وی مبنی‌ بر پیشنهاد آمیت آیسمن، دادستان ایالت است و نوشت:«در صورتی که مقاصد وی روشن شود و شک و تردید موجود در ماهیت اظهارات اولمرت از بین برود، توقف در تحقیقات قابل توجیه می‌شود.» در این نامه تصریح شده است که تحقیقات درباره اظهارات سایر شخصیت‌های ارشد که خواستار شورش شده‌اند؛ ادامه دارد.

جنگ بدون خشونت

در ماه ژوئن، 40 افسر که بیش از نیمی از آنها خلبان بودند، نامه‌ای به دادستان ایالت ارسال کردند و خواستار بازجویی از اولمرت در مورد اظهاراتش شدند. همچنین مطالبه کردند تا تحقیقاتی درباره سایر شخصیت‌های عمومی ازجمله نخست وزیر سابق ایهود باراک،خلبان سابق جنگنده نیروی هوایی و رهبر معترضان نهمیا داگان، فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل دان هالوتز، عضو سابق کنست یایر گولان و پروفسور ایال ناوه صورت بگیرد. در همین ماه خبرگزاری‌های عبری زبان اعلام کردند که کارگروهی ویژه برای بررسی این موارد تشکیل می‌شود.
اولمرت اظهارات خودش را اینگونه توصیف کرد:«بدون خشونت و نقض‌قانون اما همانند جنگ

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/state-closes-sedition-probe-into-ex-pm-olmerts-calls-for-civil-disobedience/

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: آیا جامعه اسرائیل خواهان دولتی متحد است؟

خواندن مطلب بعدی ←

اسحاق رابین تروریست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *