۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ازدواج در تعلیق!

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین گزارش خود از رکود در بازار ازدواج میان جوانان خبر داده است.

اداره مرکزی آمار امروز داده‌های مربوط به ازدواج دیرهنگام میان جوانان را منتشر کرد. داده‌های این مرکز نشان دهنده افزایش درصد زنان مجرد در تمام سنین، از جمله در شهرهای مذهبی(افراطی ارتدوکس)، و کاهش کلی درصد ازدواج است.

بنا بر داده‌های تازه منتشر شده، اسرائیلی‌ها در سن 20 سالگی علاقه خود را برای شروع یک زندگی مشترک از دست می‌دهند و بسیاری از جوانان اسرائیلی تمایل به ازدواج با افراد خارج از اراضی اشغالی دارند.

در اسرائیل میانگین سن ازدواج در مردان 27.5 سال است که این رقم نشان‌دهنده افزایش سن ازدواج از سال 1970 تا کنون است، در همین زمان که رقم ازدواج به طور متوسط تنها 25.5 سال بود. بیشترین جهش در سن ازدواج در میان زنان به ثبت رسید. در سال 1970 میانگین سنی یک زن در اسرائیل برای ازدواج 21.7 سال بود، اما امروز برای زنان یهودی به 25.8 سال رسیده است.

چرا سن ازدواج بالا رفته است؟

ازدواج سفید

بنا بر این گزارش و نتایج پژوهش به دست آمده،‌ تمایل زوج‌های جوان به ازدواج سفید و بدون ثبت قانونی افزایش یافته است. آمار این دسته از افراد از 2.5% به 6.7% افزایش پیدا کرده است. در نتیجه کاهش دامنه ازدواج در جمعیت یهودی، درصد مجردان در میان زنان یهودی 45-49 ساله از 6% به 14% و در میان مردان نیز از 6% به 11% افزایش یافته است.

چرا سن ازدواج بالا رفته است؟

این مرکز اعلام کرد، به نظر می‌رسد گروه‌ها سنی جوانتر، بین 25 تا 29 سال، نیز تمایلی به ازدواج ندارند و 64.6 درصد از مردان در این سن مجرد هستند در حالی که این میزان در میان زنان 51% است. بالاترین رقم مربوط به تل‌آویو با 88.4% مجرد است. تنها 19.1% از آنان در شهر بنی‌باراک هستند. این ارقام برای زنان مجرد نیز چندان تفاوتی ندارد. در تل‌آویو 80.9% از زنان مجرد هستند که 13.8% از آنان در بنی‌باراک و 35.9% از آنان در اورشیم هستند.

 

لینک خبر: http://HTTPS://WWW.INN.CO.IL/NEWS/609318

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

رهبر حزب کارگر: سوسیال دموکرات‌ها در سراسر جهان از ما حمایت کردند

خواندن مطلب بعدی ←

164 میلیون شِکِل بودجه برای یشیوا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *