۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار موساد و سیا؛ گفتگو درباره عادی سازی روابط با عربستان

دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی موساد به منظور گفتگوی محرمانه با مقامات ارشد کاخ سفید و سیا، به واشنگتن سفر کرد.

عادی
دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی موساد

دیوید بارنیا با بیل برنز، رئیس سازمان سیا دیدار و گفتگو کرد. طرفین درباره مسائل مرتبط با ایران و عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی گفتگو کردند. در خلال گفتگوهای دوطرفه، رئیس سازمان جاسوسی سیا، مباحثی را درباره اصلاحات قضایی مطرح کرد.

عادی

عادی سازی روابط با عربستان

خبرگزاری آمریکایی آکسیوس، روز دوشنبه گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه این نشست محرمانه چند هفته پیش برگزار شده و در راستای تلاش‌های بایدن برای دستیابی به توافق عادی‌سازی روابط بین عربستان و اسرائیل صورت گرفته ‌است. منابع آگاه اعلام کردند که دیوید بارنیا با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، برت مک گورک و آموس هوچستین، مشاور ارشد بایدن در امور انرژی و زیرساخت‌ها دیدار سه جانبه داشته است.

سه نفر از مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً به عربستان سعودی سفر کرده بودند نیز، نسبت به این روند ابراز خوش‌بینی کردند.

در همین حال رسانه‌های صهیونیست روز دوشنبه با گمانه‌زنی‌های بسیار درباره مذاکرات آمریکایی‌ها در عربستان سعودی جزئیات این توافق را مطرح کردند. یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرگزاری اسرائیل هیوم گفت:«یکی‌از شروط سعودی‌ها بهبود روابط با فلسطینی‌هاست اما این موضوع برای آنها اولویت زیادی ندارد.»

رادیو مردمی رژیم صهیونیستی نیز به نقل از چند منبع آگاه اظهار داشت که دولت اسرائیل در راستای پایان دادن به درگیری با فلسطینی‌ها، باید گام‌هایی واقعی بردارد.

 

لینک خبر : https://www.i24news.tv/en/news/israel/diplomacy/1690802243-israel-s-mossad-chief-made-secret-visit-to-white-house-for-talks-on-saudi-arabia-report

→ خواندن مطلب قبلی

اسحاق رابین تروریست

خواندن مطلب بعدی ←

3000 پزشک به فکر گریز از اراضی اشغالی!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *