۳۰ شهریور ۱۴۰۳

الحاق بی سروصدا؛‌ تصویب قوانین الحاق کرانه‌ باختری در کنست

کنست در جلسه امروز (چهارشنبه) قوانین الحاقی کرانه‌ باختری را تصویب کرد.

 

صهیونیستها هیچگاه از کرانه باختری و نوار غزه دست برنداشته‌اند و همواره آن را به عنوان بخشی از پروژه صهیونیزم در منطقه دنبال کرده‌اند. حالا سناریوی الحاق کرانه‌ باختری را مجدانه در دستور کار قرار دادند.

Capture1 9

القدس به نقل از روزنامه عبری هاآرتص روز چهارشنبه نوشت که بیست‌وپنجمین جلسه کنست علاوه بر بررسی قانون اصلاحات قضایی یا همان کودتای قانونی، قوانین الحاق عملی کرانه باختری و تلاش برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز تصویب کرد. این روزنامه،‌ این اقدام کنست را نوعی خدمت به احزاب ائتلاف به ویژه راست افراطی دانست.

کنست همچنین قوانینی را با هدف محدود کردن رفت و آمد فلسطینی‌ها و تهدید اعراب در داخل اراضی اشغالی تصویب کرد.

هاآرتص در ادامه نوشت، کنست قوانین الحاق را گام به گام تصویب کرد؛ ابتدا اصلاحیه‌هایی در قانون انفصال مبنی بر اقامت در شهرک‌های شمال کرانه‌باختری را که در سال 2005 تخلیه شده بودند و سپس قانونی برای قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌سازی را تصویب کرد.

علاوه بر تصویب قوانین الحاق کرانه‌ باختری، قوانینی با هدف تضعیف مالی تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب کرد. در آخرین روز دوره تابستانی، قانونی در اولین قرائت به تصویب رسید که به خانواده‌های اسرائیلی‌هایی که در حملات کشته شده‌اند اجازه می‌دهد تا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین ادعای غرامت کنند.

لینک خبر: https://alquds.com/ar/posts/81970

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار اقتصادی بانک مرکزی اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

خانواده ای گمشده در بیابان ها با یک جسد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *