آریه درعی رئیس حزب شاس و اسحاق گلدکنوف رئیس حزب آگودات اسرائیل اعلان کردند که در صورت عدم تصویب قانون معافیت از سربازی در آغاز کنفرانس زمستانی، دولت را منحل خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، رهبران احزاب خریدی اعلام کردند قبل از تصویب قانون اصلاحات قضایی خواهان تصویب قانون معافیت خدمت سربازی دانشجویان خریدی هستند و از به تعویق انداختن بیشتر تصویب این قانون ممانعت خواهند کرد. درعی و گلدکنوف ادامه حمایت از کابینه در تصویب قانون اصلاحات قضایی را منوط به تصویب قانون معافیت از سربازی اجباری دانشجویان خریدی کردند.

Capture3 6

درعی گفت: نتانیاهو می‌داند که قانون معافیت از سربازی باید در آغاز کنفرانس زمستانی تصویب شود. بدون قانون معافیت از سربازی، دولت وجود نخواهد داشت! بلکه قانون ناعادلانه‌ای وجود خواهد داشت.

Capture2 8

گلدکنف افزود: دستوری از شورای بزرگان تورات دریافت کردیم مبنی بر اینکه بدون قانون خدمت سربازی با بند افزایش یک امتیازی، از دولت کناره‌گیری خواهیم کرد. دیگر تأخیری در قانون‌گذاری وجود نخواهد داشت!

احزاب افراطی ارتدوکس دو هفته گذشته، به نتانیاهو متذکر شدند که در توافقات ائتلافی، او متعهد به تصویب قانون سربازی اجباری پس از تشکیل دولت است، اما تصویب و اجرای این قانون به تعویق افتاد.

آنها اذعان کردند، نتانیاهو چندین بار از آنها در تصویب قانون معافیت سربازی مهلت خواسته است، اکنون دولت موظف به اجرای قانون طبق توافقات است.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/609877

اخبار مرتبط