۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برقه قتلگاه نوجوان فلسطینی

شهرک‌نشینان یک پسر 19 ساله فلسطینی را در روستای برقه به ضرب گلوله کشتند.

 

یک پسر 19 ساله فلسطینی عصر دیروز (جمعه) در جریان درگیری شهرک نشینان با فلسطینی‌ها در روستای بورکا در منطقه رام‌الله به شهادت رسید. شهرک‌نشینان از پاسگاه “اوز صهیون” به طور غیرقانونی و با هدف تصاحب زمین‌های کشاورزی آنها به روستای برقه یورش بردند و با ساکنان فلسطینی درگیر شدند که نتیجه این حملات کشته شدن این نوجوان و زخمی شدن چهار فلسطینی دیگر بود.

شایان ذکر است که به گفته وزارت بهداشت فلسطین، نام این نوجوان کشته شده قصای جمال ماتان می‌باشد.

سخنگوی ارتش اسرائیل تصریح کرد: بر اساس گزارش دریافتی فلسطینی‌ها، «در جریان درگیری در روستای برقه، غیرنظامیان اسرائیلی به سمت فلسطینی‌ها تیراندازی کردند که در نتیجه یک فلسطینی به شهادت رسید. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن چند سرباز اسرائیلی در اثر پرتاب سنگ نیز دریافت شد.»برقه

​حماس در بیانیه ای خواستار انتقام شد. در این بیانیه آمده است: «ما بر لزوم مبارزه همه جانبه برای بازدارندگی از حملات شهرک‌نشینان و جلوگیری از تجاوزات آنان تاکید می‌کنیم. از همه دارندگان سلاح برای انتقام خون شهدا و فرزندان بی گناه مردم فلسطین، می‌خواهیم که تمام تلاش و توان خود را جهت مقابله با اشغالگری فاشیست صهیونیستی تا زمان برچیده شدن آن از کشورمان و رسیدن به خواسته‌های مردم و آزادی سرزمینمان به کار بگیریم».

خبرهای مرتبط:

لینک خبر:
https://www.ynet.co.il/news/article/sjajpa5s2

→ خواندن مطلب قبلی

ملامت شهرک‌نشینان توسط ایالات متحده

خواندن مطلب بعدی ←

حامی تروریست در دولت نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *