۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ملامت شهرک‌نشینان توسط ایالات متحده

وزارت خارجه آمریکا حملات مرگبار رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

یکی از کسانی که در جریان درگیری‌ها دستگیر شد، الیشا یرید، سخنگوی سابق حزب اوتزما یهودیت بود.

وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای کشته شدن یک فلسطینی توسط یک شهرک‌نشین اسرائیلی در میان درگیری‌های خشونت‌آمیز در خارج از روستای برقه در نزدیکی رام‌الله را محکوم کرد.

به گفته پلیس اسرائیل، دو شهرک‌نشین اسرائیلی صبح شنبه به دلیل مشارکت و دست داشتن در این جنایت دستگیر شدند. به گفته رسانه‌های عبری زبان، یکی از شهرک‌نشینان دستگیر شده، الیشا یرید، سخنگوی سابق اوتزما یهودیت به دلیل گمراه کردن مسیر تحقیقات بازداشت شده است.

مظنون دوم Yehiel Indore نام دارد که همان فردی است که مستقیما به قصی جوان 19 ساله فلسطینی شلیک کرده است.

شهرک‌نشینان
خانواده قصی19ساله در مراسم تدفین او

بر اساس گزارش ارتش اسرائیل درباره این فاجعه، ماجرا از آنجا آغاز شد که شهرک‌نشینان از پاسگاه اوز صهیون به گله‌های خود اجازه دادند از سرزمین فلسطین تغذیه کنند؛ و فلسطینی‌ها برای بیرون راندن چوپانان اسرائیلی و گله آنها از سرزمینشان به آنجا رسیدند.

 

هنگامی که فلسطینی‌ها با شهرک‌نشینان رو در رو شدند، به اختلاف لفظی، پرتاب سنگ و در نهایت تیراندازی از جانب صهیونیست‌ها منجر شد که با کشته شدن یک فلسطینی خاتمه یافت.

وزارت امور خارجه آمریکا حمله شنبه شب را محکوم کرد و در توئیتی نوشت: «ما حمله تروریستی دیروز توسط شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل که منجر به کشته شدن یک فلسطینی 19 ساله شد را به شدت محکوم می‌کنیم. ایالات متحده صمیمانه با خانواده و عزیزان او همدردی می‌نماید؛ باید متذکر ‌شویم که دو شهرک‌نشین در پی این قتل دستگیر شده اند. ما خواستار رسیدگی به این حادثه و پاسخگویی عاملان آن هستیم و باید از خشونت بیشتر جلوگیری کنیم.”

این دستگیری‌ها در حالی است که شورای منطقه نسبت به اسرائیلی‌های دستگیر شده تماما در مقام دفاع ظاهر شد و توضیح داد که آنها برای دفاع از خود دست به کشتار زده اند!

اخبار مرتبط:

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-753728

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: پیشی گرفتن دوباره گانتز از نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

برقه قتلگاه نوجوان فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *