۳۰ شهریور ۱۴۰۳

عبری را پاس بدارید!

پروفسور رون بریمن: عبری باید اساس مطالعات پایه (LIBA) در نظام آموزشی شود.

اخیراً یک نظرسنجی منتشر شده است که به روند رو به انحطاط زبان عبری، می‌پردازد.

Capture1 29

پروفسور رون بریمن با هشدار نسبت به این موضوع در مصاحبه با کانال 7 خبری اظهار داشت: موضوعات LIBA، مطالعات علوم پایه در آموزش دولتی هستند و به طور کلی ریاضیات، انگلیسی و علوم را شامل می‌شود.

این بحث به این موضوع اشاره دارد که دانش آموزانِ آموزش فوق ارتدکس موضوعات لیبا را با این استدلال که زندگی غیر از اینها است، نمی آموزند، اگر این موضوع را به کل جامعه تعمیم دهیم وضع عموم مردم از این بهتر نخواهد بود، بنابراین از ریاضیات، انگلیسی و علوم طبیعی به عنوان موضوعات LIBA راضی هستند سؤال اینجاست آیا این موضوعات به عنوان مطالعات علوم پایه -لیبا- کافی است؟

بریمن با اشاره به نتایج جدید یک نظرسنجی مبنی بر افول زبان عبری گفت: هرکسی که به زبان گفتار و محاوره گوش دهد، متوجه زبان تخریب شده و رو به زوال اکثر نوجوانان و جوانان اسرائیلی را خواهد شد.

انحطاط زبان عبری پیش از این آغاز شده است زیرا نظام آموزش در اسرائیل، آموزش زبان عبری را در اولویت‌های نظام آموزشی به جایگاه پایین‌تری تنزل داد.

مطالعات عبری نباید قربانی زبان انگلیسی شود و بالعکس. عبری و انگلیسی – و همچنین عربی – باید از کلاس اول به طور کامل مطالعه شوند. در این مرحله کودکان توانا و مشتاق یادگیری هستند و مناسب است که دولت 3 زبان را در بین مطالعات اجباری LIBA بگنجاند و این ابزارهای مهم را برای رشد ایشان در بزرگسالی در اختیار آنها قرار دهد. اینها ابزارهایی هستند که باید در مطالعات LIBA، گنجانده شود زیرا علاوه بر کمک به پیشرفت شخصی و حرفه‌ای کودکان، آنها را در کمک به جامعه و اقتصاد توانا می‌کند. از سوی دیگر، باید از آموزش دیگر زبان‌ها همچون ییدیش، فرانسوی، اسپانیایی، چینی و غیره چشم پوشی کرد.

کتاب مقدس موضوع مهم دیگری که از مطالعات لیبا حذف شد. در این زمینه، هم مذهبی‌ها – نه افراطی ارتدوکس – و هم سکولارها با هم همداستان شدند. گروه اول تورات  را به خود اختصاص داد و آن را فقط کتاب مقدس کرد، گروه دوم عمل دینداران را پذیرفت و از آن زمان به بعد هر ذکر یا نقلی از تورات را عملی مذهبیِ تهدید کننده می‌دانست. اتحاد نامقدسی که از این طریق بین مذهبی‌ها و سکولارها ایجاد شده، باعث جهل بیشتر کودکان و بزرگسالان خواهد شد. دقیقاً در زمان ما و خصوصا در سرزمین اسرائیل، آموزش تورات همراه با مطالعات عبری، تاریخ و جغرافیا و مطالعه آنها لازم الاجرا و ضروری است.

بریمن در پایان گفت: من به عنوان یک فرد سکولار عاشق کتاب مقدس هستم، آن را مطالعه می‌کنم و از آن لذت می‌برم. در ساعات مطالعه، می‌توان مطالعات ریاضی را کاهش داد و در مقابل مطالعات کتاب مقدس و  عبری را گسترش داد.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/610137

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

اندر احوالات فروش و اجاره مسکن در اراضی اشغالی

خواندن مطلب بعدی ←

حمله سایبری به بیمارستانی در بنی‌براک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *