۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران در نظام سلامت/ پزشکان تحصیل‌ کرده در اروپا، قصد برگشت به اسرائیل را ندارند!

معاریو فاش کرد به دنبال تنش‌ها و ناآرامی‌های حاکم بر جامعه نه تنها بسیاری از پزشکان درصدد خروج از اراضی اشغالی هستند بلکه پزشکان اسرائیلی تحصلیکرده در اروپا نیز هیچ تمایلی به بازگشت به اسرائیل ندارند.

پرفسور دوریت نیتزان، مشاور پزشکان در امور مهاجرت، هشدار داد:«قانون اصلاحات نگرانی‌هایی را در مورد مهاجرت معکوس کادر درمان، افزایش داده است. هر چه این وضعیت طولانی‌تر شود، اصلاح و بازیابی شرایط  طولانی تر خواهد شد.»

بحران در نظام سلامت همچنان ادامه دارد و در پی تصویب قانون اصلاحات قضایی، پزشکان همچنان علاقمند به خروج از اراضی اشغالی و اقامت و تحصیل در اروپا هستند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در این مدت، تقریباً تمام پزشکان خواستار خروج از اراضی اشغالی هستند.

اعتراض پزشکان تحصیل کرده در اروپا
اعتراض پزشکان تحصیل کرده در اروپا

در نظام سلامت، پزشکان بدون درنظر گرفتن مذهب و ملیت از یکدیگر حمایت می‌کنند. ما همیشه نگران موقعیت شغلی همکارن خود هستیم که چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد به طور مثال، گاهی اوقات برخی بیماران درخواست دارند تا توسط یک پزشک عرب معالجه نشوند و یا اینکه تصمیم گرفته شده که پزشکان و پرستاران با مذهب و ملیت خاصی استخدام نشودند، این وضعیت بسیار ترسناک و نگران کننده است. زیرا موجب شکاف در جامعه اسرائیل می‌شود.

پزشکانی که در اسرائیل تحصیل نکرده‌اند، از فرصت کار در اتحادیه اروپا لذت می‌برند، و ترجیح می‌دهند به جای بازگشت به اسرائیل، در اروپا کار کنند! به همین دلیل بازسازی اعتماد بسیار زمان بر و دشوار است.

 

لینک خبر:https://www.maariv.co.il/news/health/Article-1029335

اخبار مرتبط:

→ خواندن مطلب قبلی

شهرک‌نشینان شبکه آب آشامیدنی در بیت اللحم را تخریب کردند

خواندن مطلب بعدی ←

نگرانی اسرائیل از تحرکات غافلگیر کننده حزب الله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *