۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مبارزه ارتش با سلامت روان

پس‌ از خودکشی دو سرباز ارتش رژیم صهیونیستی، اورشلیم پست موضوع سلامت روان در ارتش را مورد بررسی قرار داد.

بار کلف، سرباز کهنه‌کار و پیشین ارتش، به‌ علت به رسمیت نشناختن وضعیت معلولیتش از سوی وزارت دفاع صهیونیستی، خود را آتش زد و پس از یک روز از دنیا رفت. روز بعد اور دونیو در حالی که منتظر بود آسیب‌هایی که در طول خدمت نظامی متحمل شده بود، مورد تأیید ارتش قرار گیرد، خودکشی کرد.

پس از دو رخداد خودکشی، این هفته، لابی کنست جهت مقابله با این پدیده پرمخاطره و کمک به سربازان سابق ارتش رژیم صهیونیستی، یک گردهمایی اضطراری با PTSD ترتیب داد.

آیا سربازان می توانند آشکارا درباره سلامت روان خود صحبت کنند؟

موضوع بهداشت روانی در ارتش رژیم صهیونیستی همچنان یک لکه ننگ است. هیلا حداس، مدیر اجرایی انوش، یک انجمن سلامت روان، در پاسخ به سؤالی در این رابطه گفت:«نسل‌های قدیمی‌تر این خفت را ایجاد می‌کنند که بر نسل جدید و جوان نیز تأثیر می‌گذارد.»

بر اساس گزارش ارتش رژیم صهیونیستی تعداد سربازانی که به‌ علت مشکلات روانی به‌ دنبال راهی برای خروج از خدمت هستند، رو به افزایش است. در سال 2018 این تعداد 7.9 درصد بود، ولیکن تا سال 2020 به 11.9 درصد افزایش یافت که انتظار می‌رود در سال 2023 به 13 درصد برسد. با این حال بسیاری‌ از سربازان با وجود مشکلات روانی، همچنان در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که سربازان از مشکل سلامت روان به‌ عنوان بهانه‌ای برای خدمت نکردن به ارتش استفاده می‌کنند. به‌ همین سبب آی دی اف مشخصات متعددی را به‌ عنوان شاخصه برای رتبه‌بندی در سلامت روحی – روانی قرار داده است. بالاترین نمره (97) نشان می‌دهد که این فرد به‌ اندازه کافی برای واحدهای رزمی نخبگانی و سایر مشاغل ارتش سالم است. کسب نمره 45 به سرباز این امکان را می‌دهد که مقتضیات و مساعدات لازم را دریافت کند. و در آخر نمره 21 برای سربازی در نظر گرفته می‌شود که به‌ علت مشکلات پزشکی یا روانی از خدمت سربازی معاف می‌شود.

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-754378

→ خواندن مطلب قبلی

اخاذی؛ معضل تازه جامعه اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اسرائیل در زباله دفن می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *