۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ناامیدی رهبران جامعه خریدی از رفتار نتانیاهو

یکی از رهبران جامعه خریدی‌ها در پایان کنفرانس کنست گفت:«اگر چیزی وجود داشته باشد که دولت را سرنگون کند، همین تصویب نشدن قانون معافیت سربازی اجباری است.»

ناامیدی رهبران جامعه خریدی از رفتار نتانیاهو

رهبران جامعه خریدی مدعی شدند:« ما در هر زمینه‌ای می‌توانیم با نتانیاهو و روسای ائتلافش بحث و گفتگو کنیم و به تفاهم برسیم اما در زمینه قانون سربازی، نه! اگر معافیت اجباری برای دانشجویان یشیوا به تصویب نرسد، دلیلی ندارد که در دولت بمانیم.»

از زمان تشکیل دولت فعلی، خریدی‌ها به نخست وزیر اعلام کردند که علاقه‌مند به حل مسئله قانون معافیت سربازی اجباری برای خریدی‌ها هستند، ازین رو به دولت کمک می‌کنند تا با حمایت آنها رأی بیاورد و در انتخابات پیروز شود. اما با گذشت زمان از پیشنهاد اصلاحات قانون توسط یاریو لوین، خریدی‌ها متوجه شدند که قوانین بازی تغییر کرده و این، آنچه  آنها می‌خواستند نبوده است و این مسئله به ظاهر ساده اکنون به بزرگترین چالش برای آنها تبدیل شد.

رهبران جامعه خریدی در دیدار با نتنیاهو
رهبران جامعه خریدی در دیدار با نتنیاهو

اسحاق گلدکنف، رئیس حزب یهودیت تورات، در رابطه با این موضوع گفت:«ما بهای اصلاحات را می‌پردازیم.» نتانیاهو نیز توضیح داد که این اعتراض منجر به مبارزه مداوم علیه تصویب این قانون می‌شود که به گفته وی می‌تواند به اعتراضات دیگر نیز دامن بزند.

اما رهبران جامعه خریدی از این جلسه راضی نبودند و اعلان کردند که نخست وزیر به دنبال آرام کردن فضای حاکم است و پاسخ نهایی کاملاً منفی است.

 

لینک خبر:https://www.mako.co.il/news-columns/2023_q3/Article-b3203175333f981027.htm

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

قطع بودجه مشینا (پیش دانشگاهی )

خواندن مطلب بعدی ←

انفجار مشکوک در مجتمع صنایع نظامی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *