۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ظهور سویه جدید کرونا در اسرائیل

سویه جدید کرونا در اراضی اشغالی با علائم متفاوت ظهور کرده است.

ظهور نخستین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در اسرائیل سازمان جهانی بهداشت را نگران کرده است. گونه‌ای که با نام BA.2.86 شناخته می‌شود، دارای تعداد زیادی جهش است که مقاومت بالایی در برابر واکسن‌ها و توانایی سرایت بیشتری دارد. تا کنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر خطرناک‌تر بودن آن نسبت به سایر سویه‌ها وجود ندارد، اما اینکه تنها پس از 4 مورد در جهان به طور غیرعادی وارد نظارت سازمان شده است، نشان‌دهنده نگرانی و هراس سازمان بهداشت جهانی از آن است.

Capture3 20

سازمان جهانی بهداشت پنجشنبه اعلام کرد که پایش یک سویه جدید کرونا را آغاز کرده است. این سویه‌ای است که از omicron ایجاد شده و دارای تعداد زیادی جهش است و مقاومت بالایی در برابر واکسن‌ها دارد و ممکن است باعث گسترش گسترده آن شود.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این سویه خطرناک‌تر از سایر انواع ویروس کرونا است یا خیر؟

به گفته محققان، این واقعیت که BA.2.86 قبلاً در سه قاره کشف شده است، نشان می‌دهد که بدون اینکه به عنوان یک نوع جدید شناخته شود، گسترش یافته است. به گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون، این نوع جدید تنها در اسرائیل، دانمارک و آمریکا شناسایی شده است.

روز سه‌شنبه، وزارت بهداشت اسرائیل اعتراف کرد که شاهد افزایش نسبی در بستری شدن بیماران کرونایی بوده‌اند و این در حالی است که هنوز نیمه تابستان است. با این حال، در حال حاضر تغییری در تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها در شرایط وخیم مشاهده نشده است.

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3602652

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

فساد در فرهنگ به رهبری وزیر فرهنگ

خواندن مطلب بعدی ←

گالانت سازمان «سبز بدون مرز» لبنان را تروریستی اعلام کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *