نیم میلیون دانش‌آموز فقیر در سال تحصیلی جدید

نیم میلیون دانش‌آموز فقیر در سال تحصیلی جدید تحصیل خواهند کرد.

بر اساس اعلام سازمان «لتات» (بنیاد خیریه) در سال تحصیلی آینده بیش از نیم میلیون دانش‌آموز فقیر در نظام آموزشی تحصیل خواهند کرد. طبق آمار و اطلاعات به دست آمده، تقریباً 80 درصد از افراد تحت پوشش اعلام کردند که قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیلی برای سال آینده نخواهند بود. 50000 نفر از این جامعه آماری را دانش‌آموز کلاس اولی تشکیل می‌دهند. با این رویه نظام آموزشی به ایجاد نسل‌های جدید فقر کمک می‌کند.

Capture2 31

سازمان Letat هفته گذشته داده‌های تأسف‌آوری را در مورد وضعیت مالی دانش‌آموزان اسرائیلی منتشر کرد که بر طبق آن 545382 دانش‌آموز سال زیر خط فقر هستند  که از این تعداد حدود 50 هزار نفر به کلاس اول می‌روند.

جدی‌ترین نشانه فقر، کمبود مواد غذایی است که تقریباً 410985 دانش‌آموز از آن رنج می‌برند. نیمی از آنها سال را با کمبود شدید غذایی آغاز خواهند کرد. در نظرسنجی مشخص شد که 73 درصد از افراد تحت حمایت گفتند که فرزندانشان به وسایل آموزشی و کتب درسی اولیه دسترسی ندارند.

همچنین، 76.6 درصد تخمین زده‌اند که در سال تحصیلی آینده قادر به پرداخت شهریه مدارس نخواهند بود، حدود یک سوم (32.3 درصد) اظهار داشتند که یک یا چند فرزندشان ترک تحصیل کرده‌ یا ترک تحصیل خواهند کرد و حدود 4/38 درصد اظهار داشتند که در سال گذشته فرزندانشان به دلیل مشکلات اقتصادی، وعده‌های غذایی خود را کاهش داده یا از آن صرف نظر کرده‌اند.

Eran Weintraub، مدیر عامل سازمان “لتات” گفت: تورم و افزایش نرخ بهره اقتصادی به همراه افزایش شدید هزینه‌های زندگی در تمام ابعاد زندگی از جمله قیمت مواد غذایی، محصولات مصرفی مورد نیاز، محصولات بهداشتی، لوازم مدرسه، حامل‌های انرژی همچون برق و اجاره بها در درجه اول بر اقشار ضعیف تأثیر می‌گذارد و قدرت خرید آنها را بیش از پیش کاهش داده است.

وی افزود: دانش‌آموزان خانواده‌های فقیر که نه از شرایط اولیه زندگی مانند امنیت غذایی برخوردار هستند و نه از حداقل ابزار لازم برای رشد فردی مانند کتاب، کیف مدرسه و تجهیزات دیجیتالی لازم. این دانش‌آموزان در پرورش استعدادها و توانایی‌های شخصی خود مشکل دارند و ممکن است در بزرگسالی نیز فقیر شوند. نظام آموزش و پرورش که چالش‌های زیادی دارد، در حال حاضر به جای تحقق مهمترین رسالت خود که همان کاهش شکاف طبقاتی است، در ایجاد نسل‌های جدید فقیر سهیم است.

لینک خبر:https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/vem12-903668759/?pid=62&cid=903668759

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: تنها 25% از اسرائیلی‌ها رسانه را باور دارند

خواندن مطلب بعدی ←

خودزنی ارتش صهیونیستی/ زخمی شدن یک صهیونیست در کرانه باختری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *