۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در پی حملات ائتلاف، بحران بی‌ثباتی در ارتش اسرائیل به پرسنل دائمی گسترش یافته‌است

 بحران بی‌ثباتی و امتناع از خدمت که از نیروهای ذخیره خلبانان ارتش اسرائیل (موسوم به IAF) آغاز شد به نیروهای دائمی ارتش اسرائیل نیز نفوذ کرده‌است.

بسیاری از فرماندهان نمی‌دانند با کسانی که توسط دولت مورد توهین قرار می‌گیرند، و نمی‌خواهند در ارتش خدمت کنند، چگونه رفتار کنند؟ بحران با بی‌ثباتی و امتناع از خدمت از نیروهای ذخیره خلبانان IAF در ارتش اسرائیل گسترش یافته و به سایر مقامات ارشد IAF که از کارکنان دائمی هستند، رسیده است.

درگیری آشکار این هفته بین دولت و نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و بالاترین مقام ارتش اسرائیل و در نتیجه مجموعه‌ای از بیانیه‌های اعضای کنست علیه افسران ارتش موجب گسترش بی‌ثباتی به واحدهای دائمی شده است. در بالاترین یگان‌های ارتش هم اکنون فرماندهانی هستند که نمی‌دانند چگونه با افسران خود که ادعا می‌کنند، نمی‌خواهند در ارتشی خدمت کنند، که به آنها تهمت می‌زنند و برخورد کنند. این موضوع و بحث درباره‌ آن در مجموع فقط موجب گسترش بی‌نظمی و بهم‌ریختگی شده است.

درماندگی دولت از بحران موجود در ارتش
درماندگی دولت از بحران موجود در ارتش

وقتی نقاب‌ها از صورت‌ها برداشته شد و برای مسئولان مشخص شد که یک نفر می‌خواهد آنها را عوض کند، در واقع کمی آرام‌تر می‌شوند. افسران ارتش تقاضای جلسات و ثبت صورت‌جلسه را دارند تا همه چیز مشخص شود و همه بدانند که به آنها هشدار داده شده‌است. به نظر می‌رسد اوج این بحران در ماه آینده خواهد بود که طبق انتظار دیوان عالی دادگستری دلیل موجه برای تشکیل جلسه بررسی قانون لغو معقولیت داشته باشد. و همچنین زمان آن فرا رسیده که خلبانانی که یک ماه است پرواز نکرده‌اند برای حفظ آمادگی عملیاتی بازگردند و پرواز کنند، اما به نظر می‌رسد اکثر آنها قصد انجام این کار را ندارند علی‌رغم تلاش برای حل این بحران، محتمل است که اوضاع بدتر شود.

یادآور می‌شویم که در اوایل این هفته، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، با توجه به حملات ائتلاف به اعضای ارشد ارتش، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند: «نخست‌وزیر نتانیاهو و گالانت، وزیر دفاع، در همکاری نزدیک با هم، حمایت کامل خود را از رئیس ستاد ارتش و افسران ارتش اسرائیل برای تامین امنیت کشور و شهروندان آن اعلام کردند، نخست وزیر و وزیر دفاع هرگونه حمله به مقامات ارشد نهادهای امنیتی را رد و از فرماندهان و سربازان ارتش اسرائیل که شب و روز برای امنیت اسرائیل تلاش می‌کنند، حمایت کرد.»

صحنه‌ای از رژه ارتش اسرائیلی

حمایت نتانیاهو و گالانت از رئیس ستاد ارتش پس از آن صورت گرفت که دیوید امسالم، وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه‌ای با ارتش اسرائیل گفت که یک شورش در داخل ارتش اسرائیل در حال رخداد است و در هر ارتش منظم، با شورشیان همانطور رفتار می‌شود که باید رفتار شود. وی افزود: به نظر او آهارون باراک، ایهود باراک و دان هالوتز باید به خاطر براندازی و فتنه تا آخر عمر در زندان بمانند و در آنجا استدلال کنند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/ypl37-903674490/?pid=62&cid=902992371

اخبار مرتبط

 

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: موافقت حداکثری برای فعال بودن خطوط راه‌آهن در روز شنبه

خواندن مطلب بعدی ←

شکایت یک زن یهودی از وضعیت معیشتی و فقر روز افزون خود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *