۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید و اعتصاب معلمان خطر تأخیر شروع سال تحصیلی را افزایش داد

 درخواست بی‌پاسخ سازمان معلمان مبنی بر افزایش حقوق معلمان، سازمان آموزش و پرورش را پیش از شروع سال تحصیلی در بلاتکلیفی شدید قرار داد.

معلمان اسرائیلی به دلیل دریافت حقوق ناچیز، با مراجعه به سازمان معلمان رژیم صهیونیستی، سازمان آموزش و پرورش را تهدید کردند. آنها اعلام کردند در صورت بی‌پاسخ ماندن مطالباتشان بر سر کلاس درس حاضر نخواهند شد، از این رو پیش‌بینی می‌شود سال تحصیلی جدید با تأخیر آغاز شود.

Capture1 67ران ارز، رئیس سازمان معلمان

رئیس سازمان معلمان در مصاحبه‌ای که با رسانه‌های عبری زبان اعلان کرد:«ما در خطر بسیار بزرگی هستیم. اگر در بحث آموزشی سرمایه‌گذاری نکنیم، در آینده با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد.»

او در پاسخ به سوال “آیا توانسته‌اند به توافق برسند؟” گفت:«خیر! هرچه تلاش کردم و برای وزیر آموزش و پرورش توضیح دادم که ریشه‌یابی و سرمایه‌گذاری بر ارزش‌ها چقدر مهم است. اما او در جواب من گفت که با حرف شما موافقم.»

نگرانی آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی بدون معلمان ن
نگرانی آموزش و پرورش از شروع سال تحصیلی بدون معلمان

در ادامه از وی سوال شد که آیا ممکن است سازمان در مورد مطالبات خود اغراق کند، پاسخ داد:« ما اصلا اغراق نکرده‌ایم. برای مثال 12000 نفر از کادر آموزشی مدرک لیسانس دارند و با حقوق دریافتی نمی‌توانند به راحتی امرار معاش کنند، به همین دلیل شغل دوم برمی‌گزینند. وظیفه ما، حمایت و مراقبت از شأن یک معلم است. نمی‌توانم شاهد این باشم که معلمان به‌دلیل کمی حقوق انگیزه‌شان را از دست بدهند. دیروز در اخبار شنیدم که 800 میلیون شِکِل به شهرک‌سازی اورشلیم اختصاص داده شده است اما برای رفع مشکل معلمان هیچ تلاشی نکرده‌اند. در صورتی که این معلمان هستند که آینده‌ساز سرزمین اسرائیل‌اند.»

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/Education/Article-1031068

اخبار مرتبط

→ خواندن مطلب قبلی

تحقیر ارتش اسرائیل با عملیات حواره

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراضات در مترو/ معترضین خواهان فعالیت مترو در روزهای شنبه هستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *