۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش خاخام‌های بنی‌براک به تظاهرات زنان؛ این اقدام منافی عفت و حیاست به آن نزدیک نشوید!

خاخام‌های بنی‌براک: تظاهرات زنان منافی حیا و عفت است، به آن نزدیک نشوید!

سه خاخام برجسته بنی‌براک در فراخوانی مشترک برای خودداری مردم از حضور در محل تظاهرات زنان در بنی‌براک گفتند: باید چشمانمان را از دیدن مناظر بی‌حیایی بپوشانیم.

خاخام‌های شهر بنی‌براک صبح امروز،‌ پنجشنبه (24 آگوست) با صدور بیانیه‌ای مشترک از اهالی این شهر خواستند عصر امروز در محل تظاهرات که با محوریت راهپیمایی زنان علیه محرومیت زنان برگزار می‌شود، حاضر نشوند.

خاخام‌ها، خاخام شواه زوی روزنبلات (Rabbi Shevah Zvi Rosenblatt )، خاخام حییم اسحاک آیزاک لاندا (Rabbi Chaim Yitzhak Isaac Landa ) و خاخام مسعود بن شیمون (Rabbi Masoud Ben Shimon)، در بیانیه‌ای هدف از تظاهرات را مخالفت با تورات و آموزه‌های تلمودی دانستند و آن را ضد حیا و عفت توصیف کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است:«این بیانیه خطاب به تمام مردم است، اصلاً نباید با آنها درگیر شویم. وظیفه تک تک ما این است که به محل تجمع آنها نزدیک نشویم، از خوب به بد جواب آنها را ندهیم.» خاخام‌ها هشدار دادند مردم از هرگونه بحث و جدال با زنان معترض بپرهیزند.

خاخام‌ها افزودند: وظیفه همه ما این است که گوش‌های خود را از شنیدن و صحبت‌هایی که به روح آسیب می‌زند محافظت کنیم. این وظیفه همه ماست که چشمانمان را از نگاه کردن به جلوه‌های بی‌حیایی بپوشانیم.»

پلیس با موافقت تظاهرات زنان در روز پنج شنبه، اعلام کرده بود خیابان‌های اصلی منتهی به تجمع اعتراضی زنان را مسدود خواهد کرد اما بعد از انتقاد شدید اعضای رسانه‌های خریدی از این اقدام، پلیس از این تصمیم صرفه نظر کرد.

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/611786

 

→ خواندن مطلب قبلی

اینجا موسیقی ممنوع است!

خواندن مطلب بعدی ←

توصیه خاخام شاپیرا به زنان: مطالعه تورات در مواجه با فرهنگ غرب ضروری است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *